Svensken vill träna under semestern

Svensken vill träna under semestern

Träningsresor och aktiv semester. Det är två av årets hetaste trender enligt den SIFO-undersökning som genomförts på uppdrag av Resia för att kartlägga svenskarnas respuls 2018.

Publicerad

Numera reser vi inte utomlands för att åka taxi mellan ostronbarerna eller ligga och slösurfa på hotellrummet. I dag väljer många aktiva resenärer att kombinera trenderna i europeiska storstäder som Berlin och Prag med både pulshöjande träning och må bra-träning.
– Att upptäcka en stad till fots eller med cykel är inget nytt. Men att delta i en sightseeingtur där man mysjoggar mellan sevärdheterna, kör yoga i en gammal kyrka eller att kitesurfa på ett gammalt flygfält med anor från början av förra seklet känns nytt och som något att minnas, säger Lina Eklund, PR-specialist på Resia.
SIFO-undersökningen visar också att svenskarna törstar efter att upptäcka städer på ett annat sätt än tidigare. Vi vill hellre upptäcka en stad från cykelsadeln istället för att sitta på en buss. Och många vill börja dagen med ett träningspass på hotellets gym, men vill samtidigt kunna unna sig god mat och dryck på kvällen.
Några städer som ligger i framkant och som passar utmärkt för en aktiv storstadssemester är till exempel Berlin, Prag och New York.

On
Off

1 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Det här är Sveriges bästa nätbutiker

2 kommentarer

sportfack: Det stämmer att näthandeln ofta rear, Rille, men det gör även fysisk handel. Vi tror att mycket av rea-beteendet inom onlineshopping även är ett sätt för handlarna att knyta till sig gdpr-säkrade...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842