Bra år för Morakniv

Bra år för Morakniv

Det fortsätter att gå bra för Morakniv. Omsättningen för 2017 ökade med 18 procent till 177 miljoner, exporten med 30 procent och personalstyrkan utökades med 25 personer under året.

Publicerad

Även rörelseresultatet har hängt med: 16,2 miljoner. Morakniv har satsat både på hemmaplan och utomlands, på nya marknader som Afrika och Asien.    
Fabriken ligger fortfarande i Mora och kvaliteten kommer i första hand. Nära 20 miljoner kronor investeras varje år för att stärka produktionen, både när det gäller teknologi och maskinpark som personal och organisation.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Intersport satsar 100 miljoner på att skapa större kundnytta

5 kommentarer

Mera Sport: Fantastisk dribbling!!!! Marcus och Nicolas måste vara goda vänner! Rubriken borde handla om Intersports stora förlust och dåliga resultat, som är/borde vara katastrof för Intersports framtid. Det...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842