Vårens viktigaste utbildning

Vårens viktigaste utbildning

Digitaliseringen förändrar allt. Har du inte redan funderat på hur din verksamhet påverkas, så är det dags att göra det nu. Ispo Digital Academy i Stockholm 17–18 april ger dig både fakta och inspiration för att möta framtiden.

Publicerad

Ispo Digital Academy är ett tvådagarsevent i Stockholm 17–18 april arrangerat av Ispo och Svenskt Sportforum. Tanken med dagarna är att få en inblick i hur den digitala omställningen påverkar sporthandeln. För att den påverkar råder det ingen tvekan om, och du måste skaffa dig kunskap om vad som är på gång.

Den första dagen har fokus på den svenska sportmarknaden, och alla föreläsningar hålls på svenska. Här ska du bli inspirerad och få praktiska tips om vad du själv kan göra. Talarlistan ser ut så här:

Robert Kindstrand – Marknadschef och e-handelsansvarig på hästsportkedjan Hööks. Robert har tidigare varit marknadschef på både Team Sportia och Intersport, så han kan sportbranschen utan och innan.

Pernilla Nyrensten – Grundare av och vd i e-handelssuccén Fritidsfabriken. Genom att fokusera på kunden istället för på IT har de gått från noll till 200 miljoner kronor i omsättning på fyra år,

Christopher Häggström – Driver bolaget 2N Consulting och jobbar nu med att ta fram en digital strategi för Bergans inklusive deras e-handel.

Under tisdagen körs också två break out sessions under ämnena "Hur du lyckas med digital marknadsföring" och "Digitala verktyg för en mer hållbar produktion".

Efter föreläsningspasset blir det mingel och prisutdelning för Sportfack Gear Of The Year, Årets Affärskvinna i sportbranschen, Årets Leverantör Sport samt HuginBiz Sports Industry Cooperator of the Year Award. Dagen avslutas sedan med en branschmiddag på Scandic Grand Central.

Dag två har internationell utblick och då hålls alla föreläsningar på engelska. Här är tanken att du ska få koll på den globala utvecklingen, titta lite bredare än bara på sporthndeln.

Först ut är André Gualda från Ericsson Consumer Insights som pratar om "10 heta konsumenttrender". Därefter pratar Jörgen Jedbratt från Kairos Future om "Butiker i den digitala eran". Han följs av Bugge Holm Hansen och Sofie Hvitved från Copenhagen Institute for Future Studies. Deras föreläsning har titeln "Sportens framtid är inte längre vad den brukade vara", och handlar om hur megatrender påverkar allt i samhället.

Efter en kort paus tar Maximilian Hofbauer från den tyska outdoorhandlaren Bergzeit.de över scenen. Han delar med sig av sina erfarenheter av hans företags digitala omvandling. Dagen avslutas sedan med Jerry Silfver som pratar om "De viktigaste digitala trenderna 2018". Jerry är en digital guru inom PR och har hållit TEDx-föreläsningar. Bara hans föreläsning är värde nog för att vara med på Ispo Digital Academy.

Nu har du säkert förstått hur bra dessa två dagar kommer att vara. Då är det bara att anmäla dig, och det gör du här.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Specialized Nordics nya högkvarter

2 kommentarer

Mattias: Nej då, Norrøna och övriga hyresgäster finns kvar. /Red.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842