Stadium öppnar sneakerbutik

Stadium öppnar sneakerbutik

Stadium fortsätter att öppna nya specialkoncept. Senast ut är Sneakers Point som är en butik för de som älskar sneakers.

Publicerad

Efter Satdium Pulse och Stadium Junior är det dags för Stadiums tredje nya butikskocept på kort tid: Sneakers Point. Det är som namnet säger en butik med fokus på  sneakers, men också med de kläder och tillbehör som hör till sneakerskulturen.

Första butiken öppnar i Norrköping 22 mars och platsen är Linden Köpcentrum. Några veckor senare öppnar den andra butiken, och då är platsen Emporia i Malmö.

– Målgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneaker, säger Roger Palffy, vd för Sneakers Point. Vi riktar oss till alla, men tror att många tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar både om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung kvinnlig livsstil. Med rätt utbud, inspirerande köpupplevelse och engagerad personal kommer vi att vara en destination för att handla, inspireras och lära sig mer om sneakers. Vi ser potential för fler butiker, men fokuserar nu på butikerna i Norrköping och Malmö samt e-handel som öppnar redan 20 mars.

On
Off

4 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Digital teknik tar Stadium in i framtiden

13 kommentarer

Lars-åke: Jag jobbar med IT och programmering. Kanske därför som jag är på min vakt mot att lämna ifrån mig allt för mycket personlig data. Använder inte Facebook heller! Men min telefon är förstås spårbar som...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842