Paleo Crunch blir Kleen

Paleo Crunch blir Kleen

Paleo Crunch har blivit en stor framgång med sina bars gjorda helt med naturliga råvaror. Nu satsar de ännu mer och byter namn till Kleen Sports Nutrition.

Publicerad

Micke Raittila brukade alltid ha med sig nötter och torkad frukt i en väska för att kunna fylla på energi, vare sig han sprang, cyklade eller åkte skidor i bergen hemma i Åre. Under en sensommarvandring 2012 kom han på en bättre idé.

– Det var inte så praktiskt så jag började hacka råa nötter, frön, bär och frukt, och pressa dem till goda energistänger. Jag kallade dem Paleo Crunch Bars. Jag gillade dem, mina vänner tyckte om dem och resten är som de säger historia, berättar Micke som gjorde den första baren hemma i sitt kök.

Han började med tre smaker: Cocos, Mullbär och Kakao. Efter tre år på marknaden kommer den första uppdateringen med mer nötter och mer protein.

– Vi har gjort om recepten helt och hållet. Ökat upp mängden med nötter, lyft smakerna än mer och gjort våra bars ännu godare. Samtidigt har vi designat om förpackningarna och lyft in Paleo Crunch under vårt nya varumärke Kleen Sports Nutrition. När vi ändå höll på att göra om recepten så passade vi på att döpa om våra bars.

De nya namnen är The Nutty One, Razpberry Bliz, Coco Go Nuts, mmm So Choco Nutty, Smooth Strawberry och Who Berry Blueberry.

Alla varianter är hundra procent ekologiska, glutenfria och organiska, gjorda av nötter, frön och frukt och smaksatta med naturliga ämnen. I dag har Kleen distribution i elva länder. Omsättningen ligger på 4,3 miljoner kronor.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Specialized Nordics nya högkvarter

2 kommentarer

Mattias: Nej då, Norrøna och övriga hyresgäster finns kvar. /Red.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842