Salming vinner Ispo Award Gold

Salming vinner Ispo Award Gold

Salming har vunnit ett av de finaste priser som en sportprodukt kan få. Deras vinterlöparsko iSpike vinner nämligen Ispo Award Gold.

Publicerad

Det är snart dags för Ispo – världens största sportmässa – och nu har vinnarna av Ispo Awards presenterats. Ispo Awards delas ut i sex kategorier och i varje kategori utses en produkt som bäst i segmentet och får utmärkelsen Ispo Award Gold.

I år är det svensk seger i kategorin Hälsa & Fitness, då Salmings nya sko för vinterlöpning, Salming iSpike, tar hem priset. Ispike bygger på Salmings trailsko Trail 5, men har försetts med dobbar av en blandninga av volfram och kolfiberatomer för att skon ska greppa på packad snö och is. Sulan har de tagit fram ihop med Vibram, och skon väger in på 268 gram.

– Vi är jätteglada och ödmjuka över att få en så fin branschutmärkelse, och den befäster vår inställning att utveckla "no nonsene products for no nonsense people", säger Salmings designchef Thomas Nord. All produktutveckling som tänjer på gränserna handlar om detaljer, den senaste tekniken och ett bra lagarbete. I det här fallet omfattar lagarbetet även samarbetet med Vibram och deras Litebase-sula.

Närbild på den nya Vibramsulan och dobbarna.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Digital teknik tar Stadium in i framtiden

13 kommentarer

Lars-åke: Jag jobbar med IT och programmering. Kanske därför som jag är på min vakt mot att lämna ifrån mig allt för mycket personlig data. Använder inte Facebook heller! Men min telefon är förstås spårbar som...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842