Bauer satsar på kvinnor

Bauer satsar på kvinnor

Hockeyjätten Bauer utvidgar sin satsning på kvinnor. Ett steg i satsningen är att värva två nya internationella hockeystjärnor, Erika Grahm och Michelle Karvinen till att bli företagets hockeyambassadörer.

Publicerad

Redan för en dryg månad sedan körde Bauer igång sin kampanj "The Women´s Movment Never Stops" på olika sociala medier. För att agera frontfigurer för denna satsning värvade Bauer kanadensiskan Marie-Philip Poulin och amerikanskan Hillary Knight. I satsningen som företaget gör i sociala medier ingår reklamsnuttar och kampanjer och deltagarna kan genom att dela kampanjen vinna hockeybiljetter och också få exklusiv tillgång till extramaterial från olika hockeylandskamper.

Nu utvidgar dessutom Bauer satsningen med att rekrytera den svenska landslagsspelaren Erika Grahm och den finländska toppforwarden Michelle Karvinen till kampanjen.

- Jag är stolt att vara en del av Bauers satsning på grund av deras ledande roll att främja kvinnlig hockey, säger Karvinen i ett pressmeddelande.

Bauer driver kampanjen på Facebook, Twitter och Instagram som ett led i en storsatsning inför vinter-OS i Pyeongchang i februari. Företaget kommer också att fortsätta sin kampanj "First Shift" som Bauer startade för tre år sedan där unga flickor och pojkar erbjuds en möjlighet att få prova på att spela hockey.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Tretorn gör jackor av skräp

1 kommentar

Samuel: Tretorn levererar alltid!

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842