Bauer satsar på kvinnor

Bauer satsar på kvinnor

Hockeyjätten Bauer utvidgar sin satsning på kvinnor. Ett steg i satsningen är att värva två nya internationella hockeystjärnor, Erika Grahm och Michelle Karvinen till att bli företagets hockeyambassadörer.

Publicerad

Redan för en dryg månad sedan körde Bauer igång sin kampanj "The Women´s Movment Never Stops" på olika sociala medier. För att agera frontfigurer för denna satsning värvade Bauer kanadensiskan Marie-Philip Poulin och amerikanskan Hillary Knight. I satsningen som företaget gör i sociala medier ingår reklamsnuttar och kampanjer och deltagarna kan genom att dela kampanjen vinna hockeybiljetter och också få exklusiv tillgång till extramaterial från olika hockeylandskamper.

Nu utvidgar dessutom Bauer satsningen med att rekrytera den svenska landslagsspelaren Erika Grahm och den finländska toppforwarden Michelle Karvinen till kampanjen.

- Jag är stolt att vara en del av Bauers satsning på grund av deras ledande roll att främja kvinnlig hockey, säger Karvinen i ett pressmeddelande.

Bauer driver kampanjen på Facebook, Twitter och Instagram som ett led i en storsatsning inför vinter-OS i Pyeongchang i februari. Företaget kommer också att fortsätta sin kampanj "First Shift" som Bauer startade för tre år sedan där unga flickor och pojkar erbjuds en möjlighet att få prova på att spela hockey.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Läskande dryck

1 kommentar

Barbro: Var kan jag köpa Pona? //Barbro

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

  • Sportfack 07/08-2017