Bauer satsar på kvinnor

Hockeyjätten Bauer utvidgar sin satsning på kvinnor. Ett steg i satsningen är att värva två nya internationella hockeystjärnor, Erika Grahm och Michelle Karvinen till att bli företagets hockeyambassadörer.

Redan för en dryg månad sedan körde Bauer igång sin kampanj ”The Women´s Movment Never Stops” på olika sociala medier. För att agera frontfigurer för denna satsning värvade Bauer kanadensiskan Marie-Philip Poulin och amerikanskan Hillary Knight. I satsningen som företaget gör i sociala medier ingår reklamsnuttar och kampanjer och deltagarna kan genom att dela kampanjen vinna hockeybiljetter och också få exklusiv tillgång till extramaterial från olika hockeylandskamper.

Nu utvidgar dessutom Bauer satsningen med att rekrytera den svenska landslagsspelaren Erika Grahm och den finländska toppforwarden Michelle Karvinen till kampanjen.

– Jag är stolt att vara en del av Bauers satsning på grund av deras ledande roll att främja kvinnlig hockey, säger Karvinen i ett pressmeddelande.

Bauer driver kampanjen på Facebook, Twitter och Instagram som ett led i en storsatsning inför vinter-OS i Pyeongchang i februari. Företaget kommer också att fortsätta sin kampanj ”First Shift” som Bauer startade för tre år sedan där unga flickor och pojkar erbjuds en möjlighet att få prova på att spela hockey.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Bauer Hockey

    Bauer Hockey är världens främsta designer, marknadsförare och tillverkare av hockeyutrustning. Företaget grundades i Kitchener, Ontario, i Kanada, 1927, då Bauer tog fram den första skridskon där en skena fästes på en känga, vilket kom att förändra hockeyn helt. Sedan dess har Bauer fortsatt utvecklingen av branschens mest eftertraktade produkter, däribland de oerhört framgångsrika produktserierna Supreme, Vapor och Nexus. Huvudkontoret för Europa inklusive säljorganisation för Skandinavien ligger i Göteborg. Leverans från lager i Borås.