Sporthyra får ny delägare

Sportkedjan Sporthyra har fått en ny delägare. Det är Aggregate Media Fund som nu inleder ett samarbete med Sporthyra vilket innebär en storsatsning i marknadsföring för kedjan.

Sporthyra Norden grundades för fyra år sedan i Kungälv och bygger på ett nytt koncept där kunderna kan hyra sportutrustning under kortare eller längre perioder. Idag har Sporthyra sex butiker samt en växande uthyrning på nätet.

Nu har sportkedjan slutit ett avtal med Aggregate Media Fund vilket ger Sporthyra tillgång till fondens marknadsföringskanaler. De innefattar både tidningar, utomhusreklam, radio, TV och internet. Avtalet ger sportkedjan marknadsföringsutrymme som är värt flera miljoner. Mediautrymmet kommer att användas under de kommande två åren. Samtidigt innebär avtalet att Aggregate Media Fund blir delägare i Sporthyra. Sportkedjan har också planer på att utöka antalet butiker till 15 stycken samtidigt som näthandeln ska utvecklas att täcka hela Norden.