YMR fick publicitet

YMR fick publicitet

Det nystartade svenska sportkonfektionsmärket YMR har fått oväntad publicitet. Ett av världens ledande modemagasin Vogue, har publicerat en stor artikel om företaget och produkterna.

Publicerad

Svenska YMR grundades så sent som förra våren av den förre friidrottsstjärnan Peter Häggström Lindecrantz. Den första kollektionen hade tydliga influenser från 1980-talets sportmode och har byggts upp kring den klassiska träningsoverallen. Förutom retrolooken har också närproduktion och hållbarhet varit några av YMR:s ledord. Därför tillverkas alla tyger i Västergötland och plaggen sys upp i Baltikum.

I artikeln som publicerades i den ansedda tidskriften Voque, lades stor fokus på retrolooken som skribenten i tidningen gillade. I artikeln presenterades också Peter Häggström Lindecrantz` kamp för de homosexuella idrottarnas rättigheter genom Rainbow Heroes-kampanjen. Voque som grundades redan år 1892 i USA är världens äldsta modemagasin som fortfarande ges ut. Idag finns tidningen i ett 20-tal länder runt om i världen.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Rösta på dina favoriter!

1 kommentar

Lena: jag har ingen kommentar.

Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206