Bosse Hylander till Tenson 

Tenson förstärker varumärkessidan genom att anlita  Bosse Hylander som ny presskontakt. Bosse var under 10-talet år press- och PR-chef hos Didriksons, och hamnade då fyra gånger på tidningen Kings lista över de 100 mäktigaste inom svenskt herrmode. 

Nu är Bosse inte den enda rekryteringen för att stärka Tenson som varumärke. Sedan tidigare har de värvat Karin Plonaitis som Brand Manager. Karin har en lång erfarenhet från modevärlden, och kommer senast från Panos Emporio.

– Vi är väldigt glada att vi kan knyta Bosse till Tenson. Vi får full tillgång till hans omfattande nätverk på mediesidan, inte minst inom modepress. Han blir också en viktig resurs i vår varumärkesutveckling där han kommer att arbeta nära vår nya Brand Manager Karin Plonaitis, säger Tensons VD Johan Lövqvist.

Bosses uppdrag för Tenson är konsultbasis. Parallellt fortsätter han med det pågående press- och PR-arbetet för Treksta Footwear Scandinavia och Wiges AB.