Thule tar hand om cykelförsäljningen själva

Thule tar hand om cykelförsäljningen själva

Thules cykelsegment växer så snabbt i Sverige att de bestämt sig för att själva ta hand om försäljningen. Förändringen gäller från årsskiftet.

Publicerad

Thules satsning på cykelprodukter – allt från cykelhållare och takräcken till barnsitsar, väskor och multisportvagnar – växer så kraftigt att företaget nu bestämt sig för att ta hand om den försäljningen själva. Fram till nu är det Duells som har sålt Thules cykelsortiment till till cykelhandeln, men från och med årsskiftet tar alltså Thule hand om den själv.

– Vi har under de senaste åren sett en ökning av försäljningen i samtliga våra produktkategorier relaterade till cykelhandeln, säger Mattias Svernedahl, försäljningsansvarig för Sverige. Nu har vi kommit till en punkt där vi kan expandera både försäljning och distribution i Sverige bättre om vi gör detta själv än genom en distributör.

Förändringen presenterades på Eurobike och följer de förändringar som Thule gjort i flera europeiska länder.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Lång Black Friday för Intersport

8 kommentarer

Urban: Tramsig bortförklaring, men är inte förvånad då företaget tar till alla knep för att hänga med XXL och Stadium. Blir dock inget svart bokslut i herr Wiberghs bok, lär vara illrött för 2017. Interport...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

  • Sportfack 07/08-2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842