En digital caddy – AI tar steget in i golf

En digital caddy – AI tar steget in i golf

Arccos är sensorer som automatiskt känner av och loggar alla golfslag under en runda. Nu har de slagit sina påsar ihop med Microsoft och utvecklat en tjänst som kan beskrivas som en digital caddy.

Publicerad

Arccos är sensorer som automatiskt känner av och loggar alla golfslag under en runda. Nu har de slagit sina påsar ihop med Microsoft och utvecklat en tjänst som kan beskrivas som en digital caddy.

Systemet har efter några rundor lärt sig spelarens nivå med varje klubba, tar in uppgifter om väder och vind och kommer fram till ett förslag på både klubbval och spellinje med hänsyn till alla faktorer. Systemet är inte tillåtet att användas under tävling men kan vara en suverän hjälp på träningsrundor. Eller för att lägga upp en spelstrategi inför en tävling, till och med på en bana som du aldrig har spelat eftersom systemet har dina data, data om banan och data om hur andra spelare med Arccos har lyckats på just den banan. Inför varje slag visar appen spelarens chans i procent att lyckas med det tänkta slaget. Det här är artificiell intelligence som tar steget in i sportens värld för första gången på riktigt.

Arccos Caddie är en prenumerationstjänst som kostar 20 dollar i månaden eller 100 dollar för ett år

Arccos Caddie Preview from Arccos Golf on Vimeo.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Fysiska bestraffningar hos XXL. Nye Sverigechefen svarar Sportfack

6 kommentarer

@Martin: Om det stämmer har nya VD’n ett enormt arbete framför sig. Låter som en dysfunktionell högstadieklass. Skillnaden är att eleverna på xxl är i snitt 10 år äldre. Har man inte gjort lumpen så är det i...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842