Stiga stöttar Gen-Pep

Stiga Sports vill hjälpa kronprinsessan Victoria och prins Daniel med att få fler barn mer aktiva. De går nu in som en partner till organisationen Gen-Pep.

Stiga Sports går in som en samarbetspartner till organisationen Gen-Pep. Gen-Pep är kronprinsessan Victorias och prins Daniels organisation som jobbar för att svenska barn ska bli mer aktiva.

– Gen-Peps grundmålsättning: att inte bara peppa den unga generationen till att leva ett aktivare liv utan att även skapa förutsättningar att faktiskt göra det, tycker vi är värt all beundran. Den bottnar dessutom i samma tankar som i alla år varit vårt företags ledstjärna; att genom sport och aktiv fritid främja kroppens och själens välmående. Det känns därför mycket glädjande att ha erbjudits möjlighet att vara med och dra vårt strå till stacken, säger Stiga Sports vd Andreas Zandrén. När vi blev klara över vilka andra företag och organisationer som redan fanns med i samarbetet insåg jag att vi tillsammans verkligen har goda förutsättningar att skapa skillnad. 

Stigas del som partner i organisationen består av att dels välja ut en eller flera produkter ur Stigas sortiment som märks med Gen-Peps logga och säljs till ett förmånligare pris och dels att Stiga skänker utrustning till utvalda projekt runt om i landet. Övriga partners till Gen-Pep är bland andra Ikea, Ica, H&M, Telia och TV4.

 

 

Relaterat företag i Sportregistret

  • STIGA Sports AB

    Produktutveckling och tillverkning av bordtennisprodukter & plastprodukter samt export till drygt 100 länder. Leverans från eget lager i Eskilstuna.