Silva gjorde årets bästa sponsorevent

Silva gjorde årets bästa sponsorevent

Vasaloppet och Silvas samarbete kring Nattvasan blev först en succé som tävling och nu prisades det som Årets Sponsring.

Publicerad

I slutet av april presenterade Sponsrings- & Eventföreningen vinnarna i de 13 olika kategorierna i Gyllene Hjulet – priser för årets bästa sponsring. Och Silva vann det prestigefyllda priset "Årets bästa sponsring" för sponsringen av Nattvasan – världens första nattlopp på skidor. I år tävlade 170 projekt, vilket var ett rekordhögt antal. 63 bidrag blev till slut nominerade i de 13 olika kategorierna.

Vinnarmotiveringen för "Årets sponsring" löd: "Silva har tillsammans med Vasaloppet utvecklat och lanserat Nattvasan, världens första nattlopp på skidor. Det unika med sponsringen är att Silva gick in som huvudsponsor redan ett år innan själva eventet, vilket öppnat upp för nya kommunikativa möjligheter och associationsrätt med Nattvasan från start. Förutom att nå en bredare målgrupp, så har samarbetet hittills resulterat i en dokumenterad räckvidd på över 1 800 000 kontakter, 100 publicerade artiklar och 800 sålda Vasaloppslampor."

– Samarbetet med Vasaloppet engagerar hela företaget och är ett sätt för oss att leva vårt varumärke och även ett utmärkt sätt för oss att möta våra konsumenter när de använder vår produkt." – säger Richard Jägrud, vd på Silva.

–Pannlampa är en upplevelseprodukt och det är inte alltid en helt enkel kommunikativ uppgift att beskriva den unika känslan av att åka längdskidor, springa eller cykla i pannlampans sken. Med Nattvasan har vi dock hittat ett sammanhang där pannlampan får en naturlig huvudroll och blir starkt förknippad med en häftig upplevelse." – säger Madelene Öhlin, marknadschef på Silva.

–Vi ser definitivt ett ökat intresse för nattlopp och Nattvasan har öppnat upp för många spännande dialoger kring olika former av nattäventyr." – säger Richard Jägrud.

Samarbetet mellan Silva och Vasaloppet kommer fortsätta även under 2018 med Silva som officiell leverantör till Vasaloppet och värd för Nattvasan. De 3 000 startplatserna till nästa års upplaga av Nattvasan sålde slut på mindre än 5 minuter.

– Sponsring är en viktig del i Vasaloppets verksamhet. Våra sponsorer bidrar starkt till att bygga vårt varumärke och till att stärka helhetsupplevelsen för våra deltagare. Silva och deras pannlampor är så väl kopplat till nattskidåkning och var för oss en drömpartner när vi lanserade och genomförde den första upplagan av Nattvasan." säger Lena Hermansson, sponsorchef på Vasaloppet.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Pirelli är tillbaka

1 kommentar

mtnmike: producera och producera? de låter Hutchinson producera och sätter på sitt varumärke, tämligen ointressant...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

  • Sportfack 07/08-2017

  • Sportfack 06-2017

  • Sportfack 05-2017