Cobra bjuder på upplevelse

Cobras demotour fyller 20 år i år och de firar med att besöka över 250 klubbar och att göra testet till en upplevelse.

Cobra firar 20 år med sin demotour och under dessa år har besöken på klubbarna förändrats i grunden. Från att mest ha varit en dag då spelarna slog lite bollar på rangen med årets klubbnyheter har det förändrats till förbokade tider och utprovning av klubbor i Trackman eller Flightscope.

– Vi vet att konsumenten vi möter idag är mycket mer kräsen än den vi har träffat tidigare, han/hon är mer påläst än någonsin och de är hela tiden på jakt efter en upplevelse och känsla, säger Niklas Knutsson ansvarig för Cobra Puma Golf i Norden. En nyligen gjord undersökning visar att konsumenten är beredd att ta ett köpbeslut snabbare och betala mer än tidigare om upplevelsen är högre än förväntad.

Så Cobras utrustningsexperter kommer till rangen i en Volvo XC90, plockar fram klubbor och launch monitor och drar igång en speciellt framtagen spellista. I år har de dessutom två av de mest omtalade produkterna att visa upp. Dels den uppkopplade drivern King F7 Cobra Connect och dels järnklubborna King F7 One Length där alla klubbor har samma längd på skaften.

– Vi har massor av intressanta nyheter i år. Därför vill vi träffa fler golfare än någonsin på deras hemmaarenor och ge dem mer än vad de har förväntat sig, säger Niklas.