Björn Borg sprider kärlek med boxningssäck

Tonen i sociala medier är långt ifrån hjärtlig och det vill Björn Borg förändra. Idag, på alla hjärtans dag, lanserar de världens första boxningssäck som är uppkopplad mot Twitter.

Tonen på Twitter har nått nya höjder när det gäller att hata och förolämpa, inte minst efter att Donald Trump. Men varför? Rivalitet behöver inte vara ondskefull, se bara på rivaliteten mellan Björn Borg och John McEnroe som lyfte båda spelarna till nya nivåer. 

– Våra konkurrenter gör oss bättre, håller oss på tårna och är den främsta orsaken till vår framgång, säger Bjrön Borgs vd Henrik Bunge. 

Idag på alla hjärtans dag lanserar Björn Borg därför världens första Twitter-anslutna boxningssäck för att uppmuntra en förändring i tonaliteti sociala medier, och samtidigt visa vad rivalitet egentligen handlar om; kärlek och respekt.

Säcken är en interaktiv slagpåse med tryckt alfabet, som är ansluten till Twitter. Varje bokstav är tryckkänslig och ett slag på säcken resulterar i en bokstav i en tweet. Denna boxningssäck kommer att resa runt till olika gym och uppmuntrar besökare att skicka kärlek sina rivaler med slag och sparkar.

Den första person som drar igång aktiveringen på alla hjärtans dag är Björn Borgs VD, Henrik Bunge, som kommer att skicka en kärlekshälsning till Nikes VD, Mark Palmer. Nike är världens ledande sportvarumärke och utmanar därför Björn Borg att hela tiden förbättra sig och på så sätt inspirera andra globala sportvarumärken.

Björn Borg sprider kärlek med boxningssäck

– Vi vill uppmuntra världen att använda sociala medier på ett positivt sätt, en kampanj där vi hedrar våra rivaler, säger Jonas Lindberg Nyvang, marknadschef på Björn Borg. De gör oss bättre och förtjänar vår yttersta kärlek och respekt. Låt oss visa världen att sociala medier inte bara handlar om smutskastning och hat, utan i själva verket är ett kraftfullt verktyg som vi kan använda för att förändra världen till en bättre plats.