Bra år för Röjk

Outdoorföretaget Röjk har haft ett fantastiskt år. Omsättningen har vuxit kraftigt och nu gör företaget också en ökad satsning på exportmarkanden.

Röjk är det lilla outdoorföretaget som kan glädjas åt siffror som de stora jättarna bara kan drömma om. Omsättningen har nämligen det senaste året ökat med hela 70 procent och deras produkter har sålt bra både på näthandeln och i de fysiska butikerna här hemma. Till exempel har deras limiterade barnkollektion, som är tillverkad av resttyger, snabbt hittat sin målgrupp. Dessutom är den nya barnkollektionen nästan helt igenom Bluesign-certifierad.

– Det är ett miljöarbete som vi fortsätter med. Vi vill producera så miljövänliga produkter som möjligt. Till exempel använder vi återvunnen ull i vår nya kollektion för hösten 2017, berättar Linus Zetterlund, marknadsdirektör på Röjk.

För nästa år snäpper företaget upp sin satsning också på exportmarkanden. Röjk har till exempel inlett ett samarbete med en distributör som ska ta hand om försäljningen i Tyskland, Österrike och Schweiz. Dessutom säljer produkterna bra också i Japan och Sydkorea.