1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Mads Madsgård med vibrationsrollers från Hyperice.
Mulna Sport valde bort alla sina träningsredskap och visade istället upp deras tre nya varumärken Hyperice, Sponser och Mueller på Swesport.
Mylna är en komplett leverantör inom träning med allt från hopprep till löpband. De valde dock att inte visa upp träningsredskap från Abilica, Schwinn och Nordic Track utan istället visa upp deras tre senaste varumärken Hyperice, Sponser och Mueller.
Hyperice startade med smarta kylpåsar för att snabbt behandla skador men har också en vibrerande roller och en vibrerande boll som fått mycket uppmärksamhet. Vibrationerna ökar effekten både för att bygga styrka och vid återhämtning.
Sponser är energitillskott som används av bland andra våra svenska stjärnor Jenny Risveds och Lovisa Lindh. Sponser har två egenskaper som gör dem unika och den första är sammansättningen av kolhydrater som gör att energin tas upp under längre tid vilket gör att användaren inte drabbas av först en stark kick och sedan ett kraftigt tapp. Den ndra egenskapen är att de minimerar sura substanser vilket gör att de som tränar mycket kan dricka energidryck utan att få problem med magen. Sponser finns i alla tänkbara former från dryck och enerigbars till koffeinshots och vingummin.
– En annan bra sak med Sponsers produkter är att de inte bara innehåller kolhydrater och protein utan även vitaminer och mineraler, förklarar mads Madsgård på Mylna Sport. Det är ett känt faktum att hård träning bryter ner immunförsvaret men genom att tillföra vitaminer och mineraler bygger du upp det så att risken för att åka på förkylningar minskar.
Mueller har ett komplett sortiment av idrottsskadematerial. Från tejper och stödförband till neoprenskydd och kylsprayer. Mueller såldes tidigare av Svea Medical men nu har Mylna tagit över det i Sverige.
Mueller med alla sin produkter för att förebygga eller behandla idrottsskador är nya hos Mylna Sport.
Svenska Fjällräven ansluter sig till raden av varumärken som gör nya plagg av spillmaterial. De har tidigare använt restull från köttindustrin till foder, men nu kör man lapptäckedesign med spillbitar av G1000-väv från den egna produktionen till kollektionen Samlaren.
Läs djupintervjun med Intersports nye vd Pontus Pettersson. Om livet efter rekonstruktionen, om utmaningarna och om framtiden.
Hur sålde träningsklockor och annan bärbar elektronik från världens största spelare pandemiåret 2020 när svenskarna tränade och spelade golf för glatta livet? Sportfack tog ett Teams-möte med Garmin Nordics vd för att få svar.
För snart fyra år sedan lanserade Craft sina första löparskor någonsin. Efter det har segment löpning utvecklats rejält för varumärket. Nu lanserar Craft ett löparteam som på allvar ska sätta Craft varumärke inom långdistanslöpning globalt.
Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.
Karriärplattformen Linkedin har kartlagt vilka jobb som vuxit mest under corona och vi har plockat ut det som kan vara relevanta för sportbranschen. Är du till exempel sociala medier-expert eller digital strateg så har du en strålande jobbframtid. Här har du hela listan.
I sommar öppnar packningsspecialisterna Thule sin första butik i Nordamerika. Butiken, som är på 1600 kvadratmeter, kommer att drivas av en partner.
Det har ryktats ett tag om att Friluftsvaror har fått ny ägare. Nu står det klart att Thevea Brands Group har köpt bolaget. Bland annat för att utveckla inhousevarumärket Fjällmark.
Andreas Holm lämnade Thule för att bli marknadschef på Polygiene. Företaget som specialiserat sig på anti-odörteknik och numera även med anti-viruslösningar, bland annat med sport- och outdoorföretag som kunder.
Burton och Svenska Skidförbundet ingår ett samarbete för säsongen 2020/2021. Målsättningen är att sätta fokus på kvinnliga snowboardåkare och att ge fler möjligheten att prova på.
Fysiska sedlar och mynt förlorar alltmer mark som betalningsmedel. Data från betalteknikbolaget Adyen visar att våra betalvanor förändrades snabbt under coroanaåret 2020.
Med möjligheten att producera 1,5 miljoner cyklar per år blir Decathlons nya cykelfabrik Europas största. Snart slår sportgiganten upp portarna.
Östersundsbaserade No More Boots, som ligger bakom SkiClickern, utökar nu sitt distributörsnät via ett avtal med tyska Montana Sport.
Stiga hade ett utmanande 2020. En ökande efterfrågan för bolagets produkter för padel och kickbikes höll ändå uppe omsättningen och 2021 hoppas vd Andreas att Zandrén att bordtennisen kommer att lyfta igen.
Merrells känga Moab har nu passerat 25 miljoner sålda exemplar världen över. Vi frågar Merrells nordiska marknadschef om vad det är som gör just den här modellen så eftertraktad av konsumenterna.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen