Maria är ny försäljningschef för Röhnisch

Maria Tschertou Schäder har utsetts till ny försäljninghschef för Röhnisch. Hon kommer närmast från Brothers där hon var marknadschef.

Lagom till att införsäljningen av Röhnischs höstkollektion för 2017 startade tillträdde Maria Tschertou Schäder som ny försäljningschef för Röhnisch.

Maria har ett långt förflutet inom marknadsföring och försäljning. Först tio år hos Babybjörn, sedan som vd för Boob Design och senast som marknadschef och ansvarig för e-handeln hos Brothers.

– Röhnisch är ett fantastiskt fint varumärke med en tydlig strategi och stor potential att växa internationellt, säger Maria i ett pressmedelande. Då jag arbetat med internationell expansion i Europa, Amerika och Asien känns det otroligt spännande att nu få möjligheten att driva den globala försäljningen vidare.

Röhnisch utsågs nyligen till Årets Sportleverantör av tidningen Habit. De fokuserar på enbart kvinnor och har kläder för träning, golf, stranden och det urbana livet.