1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Sportringen gillar Swesports nya datum i november så mycket att de kommer att ha en egen yta på mässan och locka sina butiker att åka dit.
Vi har tidigare berättat att Swesport kommer att arrangeras på Kistamässan 27–28 november. Nu är det klart att kedjan Sportringen kommer att ha sin egen monter på mässan och använda Swesport som en del av sitt inköpsarbete.
– Vi kommer att ha en stor monter på 250 kvadratmeter där våra medlemmar kan jobba och titta på produkter från några av våra stora leverantörer som Under Armour, Nike, Adidas, Reebok och Asics, berättar Sportringens vd Lars Palmgren. Swesports datum passar bättre för dessa leverantörers deadline men vår huvudmässa kommer fortfarande att vara i Borås i mitten av januari.
Redan har ett 50-tal av Sportringens butiker bekräftat att de kommer på Swesport men Lars tror att det blir ytterliga ett 20-tal butiker som anmäler sig när de har berättat närmare om Sportringens aktiviteter på Swesport.
– Det har bara varit lovord från butikerna vid första kontakten, säger Lars. De har dock varit lite kritiska till datumet som sammanfaller med julskyltningen och är dagarna efter Black Friday. Det är dock ett ypperligt tillfälle för våra butiker, inte minst de mindre, att effektivisera sitt inköpsarbete och träffa både gamla och nya leverantörer.
Faller Swesport bra ut för Sportringen funderar de på att göra samma upplägg på Inköpsdagar Outdoor i juni nästa år.
Titleist Pro V1 har funnits i 20 år och varit ohotad på toppen av premiummarknadens bollpyramid. Nu kommer en ny modell av bollen där allt är helt nytt, inget har lämnats oförändrat.
E-handelsmönstren under 2020 har gett svenska Didriksons indikationer på ett ökande intresse från franska konsumenter. Nu testar de en popup-butik i Paris.
Svenska miljötechbolaget We Are Spindye har avslöjat ännu ett samarbetspartner. Denna gång handlar det om en av de senaste årens bolagsraketer som använt Spindyes infärgningsteknik.
Decathlon lanserar NBA-licenserade produkter i drygt 1 200 butiker över hela världen i Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern och Latinamerika. Produkterna kommer att finnas tillgängliga från och med april.
Har ditt bolag eller varumärke en klart lysande affärskvinna? Klart det har. Nu är hög tid att nominera henne till DIVAS stora branschpris Årets Affärskvinna i sportbranschen 2020.
I slutet av 2020 blev det klart att nya konfektionsvarumärket Huski Wear klär upp det svenska skicrosslandslaget. Och nu står det klart att varumärket Giro ser till att samma skicrosslandslag får goggles och hjälmar.
Svenska Naturkompaniet planerar lansering i Norge och kommer under året att öppna både e-handel och butiker på den norska marknaden. VD Henrik Hoffman ser stora möjligheter med expansionen.
Sedan i september förra året har det tisslats och tasslats. Idag släpps outdoorprodukterna där TNF och Gucci gjort gemensam sak. Och en sak är säker – det är långtifrån storrutigt, svartgråttgrönt eller prispressat.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.
Tack alla engagerade läsare som gav oss inspel för att vaska fram finalisterna i Gear of the year, 2020. Här är de tre som valts ut i varje kategori, och som tävlar om vinnartiteln. Omröstningen rullar även som en popup på sajten och antalet röster växer varje dag. Här har du hela listan - vi vill gärna ha in din röst senast den 27 januari. Hjälp oss kora 2020 års vinnare!
Snö och kyla, aningen längre dagar och ett vaccin som är på väg ut. Det kanske är nu det vänder? Svensk Handels senaste barometer visar en svag ökning av handlarnas framtidstro.
Fotbolls-EM 2021 och en miljardindustri inom sportprodukter har precis fått en lika framtidsinriktad som tung deltagare. Sportfack har bilderna på fotbollsskorna från – Tesla.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Den nya pandemilagen som nyligen klubbades igenom i riksdagen innebär en hel del nya regler för butikshandlarna. Länsstyrelserna ska hantera tillsynen och kan kräva ut nödvändig dokumentation, samt ge böter om reglerna inte följs.
Garmin är ny majoritetsägare av GEOS Worldwide och dess dotterbolag. Förvärvet får anses som mycket strategiskt då Garmins populära nödtelefon Inreach är kopplat till GEOS GPS-spårning.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!