Stadium lanserar nytt butikskoncept

Stadium lanserar nytt butikskoncept

För första gången på flera år lanserar Stadium ett nytt butikskoncept. Det har fått namnet Stadium Pulse och är specialiserade på träning, löpning, sportswear och sneakers

Publicerad

Stadium Pulse har enligt Stadium tagits fram för att fylla ett tomrum på marknaden och möta den ökade efterfrågan på premiumprodukter med fokus på funktion och design. Butikerna ska vara centralt belägna och vara en naturlig del av storstadspulsen. De kommer även arrangera Training Clubs och andra initiativ för att inspirera till en aktiv livsstil. Målet med Stadium Pulse är att vara en innovativ och självklar destination för den urbana atleten.

– Vi har skapat Stadium Pulse för att möta konsumenter som söker det senaste och bästa inom träning, löpning, sportswear och sneakers. Stadium Pulse-butikerna ska inte ersätta våra befintliga butiker, utan med dessa kan vi erbjuda något nytt inom sport och sportmode som ytterligare stärker vår ställning som den moderna sportkedjan, säger Karl Eklöf, VD på Stadium.

Butikerna kommer att ha noga utvalda och limiterade kollektioner från väletablerade varumärken som Nike, Adidas och Under Armour, men även från mindre aktörer som svenska Rivia Sport. Leverantörslistan kommer att uppdateras kontinuerligt och andra varumärken kommer synas under både kortare och längre perioder. Sortimentet kommer dessutom att bytas ut oftare än i vanliga sportbutiker och vissa delar kommer endast att finnas hos ett fåtal andra återförsäljare.

– Förutom sortimentet har personalen handplockats. Tack vare deras träningsintresse och kunskap kommer Stadium Pulse erbjuda expertkunskaper i klass med en nischbutik, på flera områden. Med de nya butikerna skruvar vi upp pulsen och utmanar återigen branschen, samtidigt som vi tar ytterligare steg mot att inspirera fler till ett aktivt liv, säger Karl Eklöf, VD på Stadium.

Stadium Pulse-butikerna kommer att vara mindre än befintliga Stadiumbutiker till ytan, både formatet och interiören är anpassad för att passa in i en storstadsmiljö.

De två första butikerna öppnar 22 september och ligger i Stockholm. Den ena i Stadiums befintliga butik på Kungsgatan som byggs om för att bli en Stadium Pulsebutik och den andra öppnar i en helt ny lokal i Mall of Scandinavia. Vi återkommer med bilder när butikerna har öppnat.

 

On
Off

19 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Lager 157 knaprar på outdoorkakan

16 kommentarer

Sportfan: @spisen, om nu S.Palm är så duktig som du antyder, är de väl inga problem att de görs en undersökning som bekräftar de du skriver, och då slipper vi alla spekulationer. De du upplever som apati, de...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842