Rekordnivåer på sponsoravtal

Rekordnivåer på sponsoravtal

Det verkar som att prislappen för att sponsra Europas största fotbollsklubbar kommer att nå nya rekordnivåer i år. Och det är riktigt, riktigt stora summor det handlar om.

Publicerad

Rykten säger att Adidas betalar 900 miljoner kronor per år för att förse Manchester United med tröjor de kommande tio åren och att prislappen för Real Madrid var minst lika hög.

Nike öpnnar dock plånboken ännu mer då det ryktas att de betalar mellan 900 miljoner och 1,3 miljarder kronor för Barcelona lite beroende på de sportsliga framgångarna och hur många replicatröjor som säljs.

Bästa dealen sponsormässigt har nog Puma gjort som sponsrade årets oväntade vinnare av Premier League Leicester City. Enligt Puma har försäljningen av Leicestertröjor varit 15 gånger högre i år än förra året. Pumas avtal med Leicester löper två år till.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ny Nike-butik till köpcentrum

3 kommentarer

Svenskt Åsiktsforum: D2C var ju ordet på modet.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206