Intersport levererar direkt till bakluckan

Intersport lanserar en spännande tjänst där de som handlar på intersport.se kan få sin beställning levererad direkt in i bakluckan på bilen.

Nya, smarta tjänster med en digital teknik i botten dyker upp hela tiden. En av de senare är Volvo In-car Delivery som lanserades i november förra året lagom till julhandeln. Volvo In-car Delivery innebär att  PostNord får en digital nyckel som kan öppna och stänga bilen med en gång så att de kan lägga paketet direkt i bakluckan utan att ägaren måste gå ut och ta emot paketet. Volvo In-car Delivery finns som en funktion i Volvo On Call-appen och självklart gäller att du måste ha en Volvo till att börja med. Vidare behöver bilen vara från 2012 eller senare som är fabriksutrustad med Volvo On Call och beställaren måste ha ett giltigt Volvo On Callabonnemang.

Vid beställning på Intersports e-handel väljer kunden leveransalternativet Volvo In-Car Delivery och får sedan ett meddelande när beställningen är levererad i bilen.

– Intersport satsar mer än någonsin på att skapa en shoppingupplevelse i världsklass som sträcker sig över både digitala och fysiska kanaler. Vi strävar ständigt efter att ligga i framkant i den digitala utvecklingen och uppfylla våra konsumenters önskemål och behov i en modern handel. Att erbjuda bekväma leveranslösningar är en del i detta arbete – allt för att göra det smidigt för våra konsumenter, säger Daniel Anvell, retailchef på Intersport.

– Vi inför inte teknik för teknikens skull. Vi vill göra det enkelt för våra kunder. I dag har många av oss ont om tid, och att då enkelt kunna beställa det man vill ha via nätet, och sedan få leverans direkt till bilen sparar värdefull tid, säger Kristian Elvefors, VD på Volvo Car Sverige.

Leveranser från intersport.se direkt till bilen drar igång i början av juni.