New Element tar in hudprodukter

Outdoorleverantören New Element blir distributör för hudprodukter. Det är det norska varumärket Roald Amundsen Skin Care som nu ska bredda företagets produktportfölj.

Det är i praktiken inte ett helt nytt segment för New Element det handlar om. Sedan tidigare har företaget produkter från varumärket Sjö&Hav som innehåller både tvål, mygg och fästingmedel. Att nu ta in Roald Amundsens hudvårdsprodukter är därför inte ett så stort steg, trots allt.

– Vi såg produkterna på Ispo nu i vintras och tyckte att de fyllde en lucka i vårt sortiment. Därför tog vi möjligheten när vi fick den att bli distributör i Sverige. Roald Amundsen har liksom våra andra varumärken fokus på kvalitet, och produkterna baseras på rena och naturliga ingredienser, säger Ola Gräsberg, vd på new Element till Sportfack.

Produkterna finns redan idag hos Naturkompaniet men New Element tror att fler outdoor-och sportbutiker kan tänka sig att ta in produkterna. Outdoor-anknytningen finns ju i produkterna som är framtagna för att skydda mot väder och vind och för att hålla huden frisk. Alla Amundsen hudvårdsprodukter är till hundra procent baserade på naturliga, eteriska oljor. Produkterna presenterades denna vecka på Mandel Showroom där Elina Lundholm och Rebecca Johanssen fanns på plats från New Element.