Spännande år för Dormy

Dormy planerar för ett mycket händelserikt år. Ny tidning, nya butiker, nytt huvudkontor och nytt lager står på agendan 2016.


Spännande år för Dormy
Mats Hedlund

Förra året var ett litet andhämtningsår för Dormy. Inte försäljningsmässigt då det gick riktigt bra och de ökade med elva procent till en omsättning på 409 miljoner kronor, men de öppnade inga nya butiker så ur den synvinkeln var det lite lugnare.

Nu är det dock slut på vilan för i år kommer det att hända en hel del saker. De har redan lanserat tidningen Dormy Magasin där Golf Digests forne chefredaktör Tommy Jeppson skriver berättelser om utrustning och det kommer ett andra nummer till sommaren. De är huvudsponsor till tidningen Svensk Golfs stora golftävling och ska öppna två nya butiker – en i Helsingborg och en i Arninge norr om Stockholm.

Dessutom bygger de ett nytt huvudkontor, ny butik och nytt centrallager i Örebro och så bygger de ut outletbutiken i Ängelholm till dubbel storlek.

– Vi var jättenöjda med 2015, säger Mats Hedlund på Dormy Golf. Vi hade haft ett med våra mått mätt riktigt bra år 2014 (+26 %) så vi hade inga förväntningar på någon större tillväxt förra året. Men vi omsatte 409 miljoner kronor och ökade med elva procent utan att öppna någon ny butik.