Röhnisch har byggt om sin butik

Ljust, urbant, inredning från gymnastikens värld och fler fronthäng i Röhnischs Stockholmsbutik.

Röhnisch har byggt om sin butik

Röhnisch har haft en butik på Norrlandsgatan i Stockholm i flera år. Nu var det dags för en ombyggnad som ska lyfta fram det kvinnliga och skandinaviska.

Publicerad

Annika Rantala

Det är Röhnischs designchef Annika Rantala som tillsammans med Gordons Arkitekter tagit fram det nya butikskonceptet. Precis som tidigare är det ljust och har inredning i form av gymnastikredskap som plintar och romerska ringar. Men det är också tydligt att produkterna är mer i fokus nu.

– Vi visar betydligt fler plagg på skyltdockor och på fronthäng nu än tidigare och det är för att vi vet att våra kunder vill mixa och matcha mellan våra plagg, säger Annika Rantala. Vi vill göra det lättare för dem att se möjligheter och det innebär också att vi har valt att hänga plaggen efter färg för att ytterligare visa på matchningsmöjligheter.

Förutom att plaggen hängs efter färg så får Röhnischs stora produktgrupper också sina egna avdelningar. Sportbehån tillhör Röhnischs storsäljare och har en stor avdelning, samma sak gäller för deras shape tights som visas på roterande benskyltdockor för att visa tajtsen ur alla vinklar. När det blir vår så kommer även golfkollektionen att få sin egen avdelning, just nu är det fokus på gymträningen.

– Inredningen är framtagen speciellt till den här butiken men vi har också tänkt på att den skalas ner till mindre format för att passa i shop-i-shops eller på varuhus, säger Annika. Det är ljust, urbant med en vit tegelvägg men också väldigt mjukt och kvinnligt med budskap på väggarna.

Butiken började som ett verktyg för Röhnisch att bygga varumärket i Stockholm och kunna visa upp produkterna i rätt miljö. Nu har butiken gått från att vara varumärkesbyggande till att också höja omsättningen. Ett lyckat grepp för att få dit kunder har varit deras frukostträffar där de bjuder in medlemmar i Röhnischs kundklubb till föreläsning och hälsofika. Runt 40 sådana föreläsningar görs varje år och det är ett koncept som de kommer att fortsätta med.

 

Tajtsen skyltas på roterande bendockor.

Neon och tegelvägg ger en urban stil åt butiken.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Jack Wolfskin får ny vd

5 kommentarer

Oskar: Låg tröskel för att bli älskad. Håller med om att det lät lite trist, ska skärpa mig även om jag ibland tycker att det blir lite väl gnälligt på gnället. Mer konstruktivt framöver. Bra Johan.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842