Playground tar hand om Skullcandy i Norden

Playground tar hand om Skullcandy i Norden

Danska Playground Ditribution har framgångsrikt rattat hörlursmärket Skullcandy i Danmark och nu har de fått ansvar för märket i hela Skandinavien.

Publicerad

Skullcandy var ett av de första företagen som gjorde hörlurar coola. Idag är de det mest sålda hörlursmärket i USA men har inte riktigt lyckats få till det i Sverige. Däremot har det gått bra i Danmark och därför har den danska distributören Playground Distribution fått ansvar även för Sverige och Norge.

– Vi ser verkligen fram emot att utöka vårt samarbete med Skullcandy, säger Anders Bjørndahl, vd för Playground Distribution. Playgrounds modell har alltid varit att investera i och bygga varumärken genom vår 360° sätt att närma oss distribution. Å ena sidan aktiverar vi Skullcandys varumärke lokalt genom vårt team av sponsrade atleter, på evenemang och med videoproduktioner för sociala medier och PR. Å andra sidan arbetar vi med detaljhandlare för att driva kundflöde och säljfrekvens via clinics, butiksmaterial och skräddarsydda aktiveringskampanjer. Dessa är de aktiviteter som skiljer oss från andra distributörer. Dessutom arbetar vi bara med märken och produkter som vi verkligen brinner för och Skullcandy är ett utmärkt exempel på detta.

 

Skullcandy satsar stort på trådlösa hörlurar för sport.

Skullcandy kommer från brädsporterna skateboard och snowboard och de vill fortsätta att förknippas med sport och ha sporthandeln som en av försäljningskanalerna. Inriktningen på sport syns även i några av de nya produkterna där trådlösa hörlurar är en viktig del. Genom att slopa sladden till mobilen blir det enklare att lyssna till musik under löprundan, skateboardåkningen eller på golfbanan.

Skullcandy har sina rötter i brädsporterna skateboard och snowboard.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Digital teknik tar Stadium in i framtiden

13 kommentarer

Lars-åke: Jag jobbar med IT och programmering. Kanske därför som jag är på min vakt mot att lämna ifrån mig allt för mycket personlig data. Använder inte Facebook heller! Men min telefon är förstås spårbar som...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842