Peak Perfomance plan för framtiden

Peak Perfomance plan för framtiden

Efter ett år som vd för Peak Performance har Nicolas Warchalowski nu släppt företagets affärsplan fram till 2020 – Peak Performance Redefined.

Publicerad

Nicolas

Peak Performance har under sina snart 30 år alltid förknippats med lika delar funktion och mode. Det har varit en framgångsrik mix som byggt ett varumärke som omsätter över en miljard kronor och det är en mix som vd Nicolas Warchalowski vill fortsätta med. Men det kommer att bli andra förändringar som kommer att börja synas om ett år när kollektionen för höst/vinter 2016 landar i butikerna.

– Peak Performance startade som ett skidklädesmärke men nu går vi vidare till att bli ett bredare funktionellt sportmärke, säger Nicolas. Skidkollektionen kommer fortsatt att vara den viktigaste och där ska vi bli ännu vassare, de delar som kommer att förändras mest är istället träning, casual wear och sportswear. Vår casual wear har varit för basic och där ska vi bli mer mode men också mer flexibla. Vi ska inte skriva kunderna på näsan vad ett plagg ska användas till utan det ska ha en design och funktion som gör att det passar till flera olika aktiviteter. En vindjacka för löpning ska stil- och funktionsmässigt även kunna funka på golfbanan. Och självklart även tvärtom. Våra plagg ska verkligen fungera till flera olika saker.

Jeanette

– Det urbana modet och träningsmodet går mer och mer ihop, säger Jeanette Francke som är PR-ansvarig på Peak Performance. Våra konsumenter tränar på flera olika sätt och ska inte behöva ha olika plagg för varje aktivitet. Dessutom vill många kunder ha funktion i sina urbana plagg och där kommer vi med många spännande plagg till nästa höst.

Den mest urbana delen av kollektionen är väldigt ren i designen men också fullpackad med funktion i allt från material till detaljer som ärmslut och reflexer. Plaggen går i grått, svart och vitt för att funka stilmässigt under många år. Låg vikt är en viktig egenskap eftersom kunderna reser mycket och vill resa med minimal packning.

I affärsplanen ryms inte bara en satsning på casual wear utan också en satsning på de två stora sporterna skidåkning och golf.

– Vi ska bli djärvare och mer rätt in i målgruppen, säger Nicolas. Till exempel sponsrar vi Freeride World Tour och har en plan för hur vi ska syns mer inom golfen. Vi vill åt konsumenterna som visar vägen och det gör vi bland annat genom att jobba med fem kollektioner om året för att det hela tiden ska kännas att Peak Performance har något nytt på gång. Vi ska kännas fräscha varje månad.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Black Diamonds stavar tog storslam i Råd & Rön-test

1 kommentar

Sven Blomqvist: hej var kan få sercise på Black diamond stavar MVH Sven 070 813 96 66

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842