Mycket nytt på Ispo om en vecka

På söndag i nästa vecka öppnar Ispo och för er som brukar åka dit är det bra att hallarna har flyttats runt. Och att nya segment växer.

De olika världarna på Ispo har sett mer eller mindre likadana ut de senaste åren. Snowboardföretagen har hängt i A1 och A2, skidor i B4, B5 och B6 och outdoor i A5 och A6. Det gäller inte i år för nu har allt flyttats runt.

Outdoor har fått mer utrymme och huserar nu i hallarna A1, A2 och A3. Outdoor knyts dessutom ihop med skidåkning som nu finns i de tre resterande A-hallarna. På andra sidan, i B-hallarna, börjar det som vanligt med Ispovision i hall B1. B2 och B3 är skid- och träningskläder och dessa knyts ihop med tre hallar fitness och träning som är det segment som växer mest just nu på Ispo. Snowboard hamnar i B5 och B6 där också många hjälm- och glasögonföretag huserar.

Scandinavian Village med många svenska varumärken ligger i A2 och längdmärkena har samlats i hall A5. Längdintresset växer och XC Village växer och där hittar du bland andra Rottefella, Lill-Sport och Vauhti.

Ett annat segment som växer snabbt är det som kallas för wearables – bärbar elektronik. Detta segment har haft en egen avdelning med nystartade företag i flera år på Ispo och i år är den avdelningen större än någonsin och ligger i hall B4.

Brand New – tävlingen för nystartade varumärken – har sin stora avdelning i hall B5 och är du på Ispo ska du definitivt ta tiden att gå runt där. Tidigare har varumärken som Poc, Gopro och Crocs synts för första gången just i Brand New.