Nya samarbetspartners för Lidingöloppet

Nya samarbetspartners för Lidingöloppet

Det är Team Sportia som blir ny huvudsponsor för Lidingöloppet. Sportkedjan kommer bland annat att samarbeta med 2XU som också går in som ny officiell partner för det klassiska loppet.

Publicerad

Både för Team Sportia och 2XU betyder samarbetet med Lidingöloppet mycket. Dels ger det givetvis en möjlighet att exponera sitt varumärke och sina produkter och dels ger det möjlighet för företagen att vara en aktiv del av ett positivt och folkhälsofrämjande projekt.

– Vi tycker ju att det är så otroligt viktigt att folk rör på sig. Vi får med det här samarbetet en möjlighet att vara med och driva på motionstrenden. På Lidingöloppet når vi dessutom den riktigt aktiva delen av våra kunder, säger Timo Airikka på 2XU.

För Team Sportia är huvudsponsorskapet en naturlig fortsättning av samarbetet med Lidingöloppet. Redan i somras klev nämligen sportkedjan in som huvudsponsor av både Lidingöloppet-MTB och Lidingöloppets Vårhelg. Nu växer alltså engagemanget ytterligare och intensifieras.

­ – Vi är jätte duktiga på löpning och det är ett prioriterat område för samtliga butiker. Handlarna är också själva sportentusiaster och de kommer att exponera det här samarbetet på ett bra sätt i butikerna. Jag garanterar att vårt samarbete med Lidingöloppet kommer att synas i våra butiker under året, säger Christine Sandstedt, reklamchef på Team Sportia.

Den lilla leverantören av kompressionsplagg, 2XU har vuxit år för år och är idag en seriös aktör på den svenska sportmarknaden. Kompressionsplaggen som tidigare bara var elitmotionärernas produkter har idag nått den breda massan av motionärer. 2XU kommer att vara delaktig i Lidingöloppet på hösten men också att vara med på Lidingöloppet on Tour-satsningen där människor runt om i Sverige erbjuds möjlighet att delta i motionslopp, få löpcoachning och lyssna på föreläsningar. I år, till exempel besökte Lidingöloppet on Tour 12 orter runt om i Sverige.

Dessutom kommer 2XU att utrusta alla funktionärer och anställda med sina plagg. Det handlar om en grupp på nästan 200 personer.

– För oss på 2XU är det här det största som hänt oss. Visst det kostar en slant att vara med men vi når vår målgrupp och så får vi vara en del av detta fantastiska klassiker-lopp, säger Timo Airikka.

Företaget har också planer på att samarbeta med den nya huvudsponsorn Team Sportia för att ta fram en ny Lidingölopps-kollektion. Redan nu är 2XU:s varor synliga i sportkedjans butiker.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ny landschef för Stadium utsedd

1 kommentar

Wayne: Åsa är helt enkelt fantastisk. Så stolt över min fd BC.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842