Rihanna är Pumas frontfigur

Puma har knutit till sig artisten Rihanna. Hon kommer vara frontfiguren i Pumas kampanj under hösten men också gå in som creative director för märket.


Rihanna är Pumas frontfigur
Tajtsen har hög midja och mycket Lycra.

Rihanna är en av de största artisterna i världen just nu. Hon har radat upp hits som Umbrella, Only Girl och Diamonds och är dessutom extremt synlig och aktiv på sociala medier. Hennes Youtubekanal har över 17 miljoner prenumeranter, 270 000 följer henne på Instagram och lite drygt 81 miljoner har gillat henne på Facebook. Hon är med andra ord en kvinna som syns.

Och nu kommer hon att synas ännu mer i och med att hon blir creative director för Puma under hela 2016 och dessutom frontar i kampanjen No matter what. Kampanjen handlar om träning, och då speciellt hur Rihanna tränar för att hålla sig i form, och lyfter fram den nya träningskollektionen Pwrshape och den nya träningsskon Ignite XT. Pwrshape är en sportbehå och ett par tajts som både formar och ger stöd medan skon har samma Ignitedämpning som Puma använder i sina löparskor.

Som creative director kommer Rihanna jobba tight ihop med Pumas designer för att sätta sin prägel på träningskollektionen och vi gissar att hon kommer att ta ut svängarna.

Rihanna är Pumas frontfigur
Puma Ignite XT