Röhnisch har fattat grejen

Röhnisch har fattat grejen

För drygt ett år sedan skrev vi i en trendspaning att ”Tillsammans” skulle bli det viktigaste ordet i marknadsföring. Nu lanserar Röhnisch kampanjen #together…

Publicerad

Det är alltid kul att kunna säga "Vad var det vi sa" och idag är en sådan dag. I vårt novembernummer 2013 skrev vi att ordet "Tillsammans" kommer att det bli det viktigaste och vanligaste ordet inom marknadföring de kommande åren. Anledningen är att det är roligare att dela ögonblick och upplevelser med andra och att 00-talets fokus på jaget nu ersätts av viljan att vara del av något större.

Precis det handlar Röhnischs nya kampanj "Together we are awesome" om, en kampanj de förkartar till hashtaggen #together.

Röhnisch tar avstamp i forskning som visar att vi tränar oftare, tränar hårdare och har roligare när vi tränar tillsammans och att detta i högre grad gäller för kvinnor. Eftersom Röhnisch alltid handlat om den vanliga kvinnans träning och inte om elitsatsande kvinnor så gör den här kampanjen samma sak. Faktum är att de till och med bjuder in vanliga kvinnor till att starta Female Teams och kunna bli Röhnischambassadörer.

– Röhnisch älskar att ge möjligheter, inspirera och peppa kvinnor genom träningsevent, golfskolor och i Röhnisch Running School på webben, säger Isabel Öhrn som är PR-chef på Röhnisch. Vi har sett hur  kvinnor peppar varandra till nya nivåer samtidigt som de har roligare.

Röhnisch har producerat några inspirerande filmer om kvinnor som tränar tillsammans. Kvinnorna har de hittat genom sociala medier och är alltså inte hopsatta speciellt för kampanjen, det är vanliga kvinnor som gillar att träna. Tillsammans. Förhoppningen är att filmerna ska inspirera andra kvinnor att träna med sina kompisar och delar de sina träningar på sociala medier kan de bli nästa träningsgäng som Röhnisch gör en film om. Filmerna sprider Röhnisch via sina kanaler på Facebook, Instagram och deras egen hemsida. Förutom att inspirera till träning ska filmerna ge tips på bra övningar, länka till bra spellistor på Spotify, visa recept på bra mat och juiceblandningar och hur du relaxar bäst efter träningspasset.

Kampanjen drog igång 17 augusti.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Bra glid för miljövallorna

1 kommentar

Per Wirén: https://www.akessportservice.se/single-post/2019/11/23/Först-i-Sverige-med-att-erbjuda-en-ekologisk-valla-vid-skidservice-Nu-tar-vi-ett-steg-till-och-tar-bort-alla-högflourvallor

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842