Närproducerat hos Naturkompaniet

Närproducerat hos Naturkompaniet

Svenska varumärken har bra rykte ute i världen men det är som alltid svårt att bli profet i sitt eget land. Nu slår Naturkompaniet ett slag för svenska, och svenskproducerade, produkter genom begreppet närproducerat.

Publicerad

Närproducerat är ett ord laddat med väldigt många positiva värden och det har inte bara fått genomslag inom mat. I USA använder allt fler företag Made In USA – från Apple till Keen – som ett mycket starkt säljargument och nu gör Naturkompaniet en egen satsning.

I samarbete med Lundhags, Sätilla och Docksta-Woolpower har de tagit fram produkter producerade i Sverige exklusivt för Naturkompaniet. Vår gissning är att konceptet kommer att fungera lika bra här. Bra initiativ.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206