Närproducerat hos Naturkompaniet

Svenska varumärken har bra rykte ute i världen men det är som alltid svårt att bli profet i sitt eget land. Nu slår Naturkompaniet ett slag för svenska, och svenskproducerade, produkter genom begreppet närproducerat.

Närproducerat är ett ord laddat med väldigt många positiva värden och det har inte bara fått genomslag inom mat. I USA använder allt fler företag Made In USA – från Apple till Keen – som ett mycket starkt säljargument och nu gör Naturkompaniet en egen satsning.

I samarbete med Lundhags, Sätilla och Docksta-Woolpower har de tagit fram produkter producerade i Sverige exklusivt för Naturkompaniet. Vår gissning är att konceptet kommer att fungera lika bra här. Bra initiativ.

Relaterat företag i Sportregistret

  • Brav Sweden AB

    Brav is a major player in the sport and outdoor industry, and manages some of the most influential brands in the marketplace. Brav owns and manages the Swix, Toko, Lundhags, Ulvang, Helsport and Hard Rocx brands. The mission of Brav is to improve our customers’ quality of life. Acting responsibly, we will do this by connecting and developing the best talents in the sport and outdoor industry – and support them to develop and produce the most innovative products and services. More information www.brav.com