Stadium Magazine ökar modegraden

Årets första nummer av Stadium Magazine har fått en ny look och ett innehåll som bland annat ska locka till sig fler manliga läsare.

Stadiums kundtidning är en trotjänare som kommer ut fyra gånger om året och når 500 000 hushåll i Sverige och 120 000 i Finland. 

– Den är en fantastisk kanal att inspirera våra medlemmar och ger oss möjlighet att fördjupa oss i ämnen som vi inte gör i andra kanaler, förklarar Sara Hermansson som är Stadiums Loyalty Manager.

Enligt henne var dags för en omstart och tänka nytt kring tidningen.

– Magasinet behövde helt enkelt en uppfräschning och det var länge sedan vi gjorde en sådan. 

 

Vad har ni valt att förbättra?

– Det viktigaste har varit att titta på papperskvalitet och omfång, men även att titta på bildspråk och tilltal. Vi har höjt modegraden i tidningen, då mode och sport ofta går hand i hand.

På omslaget utlovas bland annat ett reportage av tidningen Cafés modechef, Daniel Lindström, som berättar om sina upplevelser på New York Marathon. En annan puff talar om ”stilen som passar lika bra på gymmet”.

– Vi har dessutom sett till att gå djupare i vissa ämnen, till exempel olika tekniker och material. Vi hoppas att vi genom detta breddar magasinet så det också lockar nya målgrupper, säger Sara.

Bland annat är ambitionen att nå fler av manliga läsare.

 

Hur kommer läsarna att märka skillnaden?

– Läsarna kommer att få en helt ny produkt med ett fräschare tilltal och en mycket modernare form. De kommer även att känna att vi tar oss utanför Sveriges gränser för att på fler sätt kunna inspirerar till ett aktivt liv – och ännu mer ligga i tiden.

Sedan tidigare är det chefredaktören Katarina Wilk, och hennes företag Wilk & Co, som producerar Stadium Magazine. I samband med omgörningen kopplades även contentbyrån Make Your Mark in för att hjälpa till med utvecklingen av tidningen.