Ren terapi för skor

Ren terapi för skor

Publicerad

Skovård ligger i tiden och är ett produktområde som kan ge butikerna en rejäl merförsäljning. Brunngård har tagit fram tre nya snyggt förpackade skovårdsserier, varav en är miljövänlig och en har siktet inställt på sporthandeln.

Det tre nya serierna har samma förnamn, varav Springyard Therapy och Springyard Classics kommer i butik till sommaren. Den tredje serien, Springyard Performance, kommer senare under hösten och har en särskild inriktning mot fritid och outdoor. 

Springyard Therapy är premiumserien och består av skovårdsprodukter, sulor och tillbehör. Vid lanseringen i sommar kommer samtliga skovårdsprodukter dessutom att vara märkta med Naturskyddsföreningens Falken, vilket borgar för att materialen är nedbrytbara och giftfria. 

– Ett exempel är vår impregnering som är vattenbaserad och giftfri och därmed kan användas inomhus, säger Sandra Brüel Grönberg, produktchef på Brunngård. 

Hon berättar också hur de har integrerat appliceringen i själva produkterna för ytterligare förenkla skovården.

Therapyserien har även fått en egen doft. 

– Det ska vara fler sinnen som tillfredsställs när man vårdar sina skor, förklarar Sandra. 

Parallellt med Therapy lanseras Springyard Classic, som innehåller de mest efterfrågade volymprodukterna. Sortimentet är billigare och saknar miljömärkning. 

 Den tredje och bredaste serien är Springyard Performance som vänder sig till den aktiva konsumenten.  Lars Johansson, vd på Brunngård, berättar att produktutvecklingen pågår för fullt.

– Lansering mot slutkonsument sker som tidigast oktober 2015, säger han.

Serien består bland annat av produkter för fritid och outdoor, med bland annat batteridrivna värmestrumpor, vantar och sulor. 

– Sulorna är anpassade till sportskor och sortimentet erbjuder sulor för både stöd, dämpning och individuell anpassning.

Flertalet av skovårdsprodukterna är anpassade för att kunna användas till de flesta skomaterial och kommer att miljömärkas i den mån det är möjligt. 

– Oavsett miljömärkning väljer vi rakt igenom bästa miljömässiga alternativ, avslutar Lars Johansson.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nu tar Stadium sitt outletkoncept till Norge

3 kommentarer

Fredrik: Har xxl "glömt" produkt och varumärke eller får dom inte tillgång till vad som helst från leverantörerna som har tröttnat på att få sina varor rödmärkta från start i säsong. Sen tror ja...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842