Stora satsningar i Stöten

Stora satsningar i Stöten

Publicerad

Stöten investerar ordentligt inför den kommande säsongen. Bland nyheterna finns både en ny lift och nya backar.

Det sker flera förändringar i Stöten inför säsongen som snart drar igång. Branta Torget byter namn till Skidtorget medan "gamla" Skidtorget byter namn till Stötentorget. Den nya liften har fått namnet Traversen och ska transportera skidåkare mellan Skidtorget och Stötentorget. Två nya backar presenteras: Dels den gröna backen Alven som ska göra det lättare för nybörjaråkare att åka mellan Skidtorget och Stötentorget, dels den svarta backen Varulven som är en markerad off pist-backe.

Av den totala investeringssumman om 21 miljoner kronor har 5 miljoner investerats i snösystemet och snöläggningen minskar från 18 till 8 dagar. Dessutom har systemet blivit miljövänligare.

– Vi ser satsningen på ett nytt skidområde som en viktig del för Stötens framtid. Stötens totala investering för vintern 2014-2015 kommer att vara cirka 21 miljoner kronor. Lägger vi ihop föregående års investeringar så landar vi på en total investering om cirka 40 miljoner på två år, säger destinationschef Johan Thorn, i ett pressmeddelande.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Sommarläsning: Djuplodande intervju med Marcus Wibergh

2 kommentarer

Jan.jonsson@future.se: Mycket förvånande att Marcus inte med ett enda ord, skänker alla leverantörer som fått ta stora avskrivningar av fordringar, en enda tanke. Istället nämner han att det inte är någon idé att ägarna...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842