JO Sport fyller på med mer

JO Sport fyller på med mer

Publicerad

JO Sport har fyllt på varumärkesportföljen igen. Senast in är varumärket Lifestraw som marknadsför produkter som filtrerar smutsigt vatten.

Lifestraw lanserades av det schweiziska bolaget Vestergaard för några år sedan och har använts i över 70 länder för att hjälpa nödställda vid till exempel naturkatastrofer. Konceptet bygger på ett filter som tar bort 99,9999 procent av alla vattenburna bakterier och 99,9 procent av alla vattenlevande protozoer (parasiter). Filtret innehåller inte några kemikalier, behöver inga batterier för att fungera och renar vattnet omedelbart.

Bland produkterna finns till exempel Lifestraw Personal som syns på bilden samt Lifestraw Go (flaska och "sugrör") som prisades på Ispo tidigare i år.

Förutom Lifestraw ingår varumärken som Rossignol, Dynastar, Lange, Hotronic och Teko i JO Sports varumärkesportfölj.

  • Företagsinformation från Sportregistret
  • Företag: JO Sport
  • Telefon: 0650-188 25
  • Verksamhetsinfo: Jo-Sport är din totalleverantör inom cykel, alpint, uteliv, sport och fritid. JO har en populär säljkår som servar våra kunder med täta besök året om. Eget lager med hög ambition att serva våra kunder med snabba leveranser. Modern B2B plattform med möjlighet att erbjuda dropshipment direkt till slutkonsument.
On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Sommarläsning: Djuplodande intervju med Marcus Wibergh

2 kommentarer

Jan.jonsson@future.se: Mycket förvånande att Marcus inte med ett enda ord, skänker alla leverantörer som fått ta stora avskrivningar av fordringar, en enda tanke. Istället nämner han att det inte är någon idé att ägarna...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842