Ny marknadsdirektör på Stadium

Den svenska sportkedjan Stadium rekryterar en ny marknadschef. Det blir Victoria Appelqvist som tar hand om den viktiga posten.


Ny marknadsdirektör på Stadium
Victoria Appelqvist

Sportkedjan Stadium är inne i en expansiv period. I år har kedjan öppnat en ny storbutik i Kungens Kurva och i maj var det dags för den första Stadiumbutiken att öppna sina dörrar i Visby, på Gotland. Till höst är det dags för nästa stora steg. Då öppnar Stadium en butik i Hamburg, Tyskland. Det blir kedjans första butik utanför Norden.

Samtidigt rekryterar Stadium en ny marknadsdirektör. Victoria Appelqvist, som kommer att sköta posten tillträder i mitten av september. Hon kommer att bli ansvarig för kommunikation på företagets samtliga marknader, bland dem Tyskland.

Victorias erfarenheter och djupa kompetens är exakt vad vi behöver för att lyckas ta nya och innovativa grepp kring marknadsföring, säger koncernchefen Gustav Öhrn i ett pressmeddelande.

Den nya marknadsdirektören Victoria Appelqvist kommer närmast från Samsung Electronics där hon var marknadsansvarig för den nordiska marknaden.