Warrior ny sponsor för CHL

Warrior storsatsar på europeisk hockey. Nyligen skrev företaget ett treårigt samarbetsavtal med nya turneringen Champions Hockey League.

Champions Hockey League (CHL) är en vidareutveckling av turneringen European Trophy som spelades mellan 2006 och 2013. Precis som fotbollens turnering med samma namn samlar Champions Hockey League Europas bästa klubblag. De 26 lag som grundade turneringen är dock alltid garanterade en plats.

Avtalet med Warrior träder i kraft när turneringen inleds i augusti och innebär att samtliga lag kommer att spela med handskar, matchtröjor, byxor och hjälmar från Warrior. Även domare samt respektive lags ledarstab kommer att bära Warriorkläder.

– Vi har skyndat långsamt med etableringen av Warrior i Sverige. Vi vet att produkterna håller yttersta klass och antalet NHL-spelare som använder våra produkter har ökat dramatiskt. Vårt strategiska fokus i Sverige har varit att bygga upp Warrior i butik tillsammans med starka återförsäljare innan en eventuell satsning på klubbförsäljning. Hittills har det varit rätt beslut men samtidigt som vi växer så behöver vi öka synligheten av varumärket. Avtalet med CHL kommer således rätt i tid och ger oss en naturlig övergång mot klubb, samtidigt som det är väldigt positivt ur marknadsföringsaspekt, säger Alexander Bergström, ansvarig för Warrior hos svenska distributören Active Sportswear, i ett pressmeddelande.

Årets turnering inleds i augusti och avslutas i februari nästa år. Sammanlagt 44 lag från Sverige, Finland, Schweiz, Tjeckien, Tyskland, Österrike, Italien, England, Frankrike, Danmark, Slovakien och Norge deltar i turneringen. De svenska lag som medverkar i Champions Hockey League är Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV71, Luleå, Skellefteå, Linköping och Växjö. Samtliga ”svenskmatcher” kommer att sändas av SVT.

Warrior kommer att producera ett omfattande produktprogram som kommer finnas tillgängligt för de svenska återförsäljarna.