Team Sportia satsar digitalt på klassikerkunder

Team Sportia satsar digitalt på klassikerkunder

Publicerad

Team Sportia har lanserat en nätbutik för landets klassikerdeltagare. Satsningen sker i samarbete med Team Sportia Jönköping.

Teamsportiaonline.se erbjuder produkter inom segmenten löpning, cykling, simning, längdskidåkning och orienteringen och riktar sig mot deltagare i klassikerloppen. Kedjan ser den som ett första steg mot en större satsning på digital handel.

– Vi har under en tid fört en dialog med Team Sportia Jönköpings e-handelsplattform teamsportiaonline.se för att hitta en fungerande samarbetsform med resten av kedjan som hittills inte kunnat erbjuda handel digitalt. Nu har vi ett bra avtal som vi gemensamt kan bygga vidare på mot målet att ha en fungerande e-handel under teamsportia.se någon gång i framtiden, säger Team Sportias vice vd Richard Westerlund, i ett pressmeddelande.

I pressmeddelandet skriver Team Sportia vidare att det är tack vare Team Sportia Jönköpings och butikschefen Peter Arvidssons fantastiska jobb och starka drivkraft som kedjan nu kan lägga e-handel till sitt erbjudande.

– Det här är ett ypperligt exempel på hur vi utnyttjar styrkan i vår franchisekedja. En kedja bestående av fristående handlare runtom i landet varken kan eller ska driva utvecklingen enbart från centralt håll. Snarare ska vi utnyttja lokalt framgångsrika initiativ och anpassa dem eller oss för att stärka kedjan som helhet, säger Richard Westerlund.

On
Off

3 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Per Sigvardsson lämnar XXL efter Greta-hånen

13 kommentarer

Nicolas: Denna tråd landade väl! Och på Sportfack kommer vi fortsätta att sätta miljöfrågan under lupp, utifrån en rad olika vinklar och aspekter. Det händer mycket på miljöområdet just nu ute hos många...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842