Tre färska sponsornyheter

Vad har Intersport, New Balance och Stadium gemesamt? Jo, samtliga har nyligen inlett nya sponsorsamarbeten.

Intersport har förlängt sitt samarbete med Superettanklubben Hammarby Fotboll och fortsätter som huvudsponsor för klubben under ytterligare fyra år. Syftet med avtalet är att tydliggöra att Intersport på allvar satsar på idrotten i Storstockholmsregionen. I och med avtalet blir Intersport officiell sportleverantör och branschexklusiv samarbetspartner samt kommer att ta hand om försäljningen av Hammarbys merchandise.

New Balance, som distribueras av Active Sportswear på den svenska marknaden, har inlett ett samarbete med Helsingborg Marathon. Loppet arrangeras för första gången i höst och datumet är satt till den 13 september. Samarbetsavtalet gör New Balance till sko- och klädespartner och är en viktig hörnsten i Active Sportswears arbete att etablera New Balance som ett av Sveriges ledande löparmärken.

Stadium och SHL-klubben Färjestad BK har förlängt sitt samarbete med ytterligare fyra år till 2018. Avtalet gör Stadium till officiell sportleverantör samt branschexklusiv samarbetspartner till Stadium.