Asics hyllar marathonlöpare

Asics hyllar marathonlöpare

Publicerad

Årets reklamkampanj från Asics är en enda lång hyllning till alla marathonlöpare. Kampanjen går både som print och som en film.

Asics har släppt sin senaste reklamfilm We are Marathoners som visar den kamp, de bakslag och den beslutsamhet alla som tränar inför ett maraton upplever. Filmen är en hyllning till alla de löpare som någon gång har deltagit i ett maraton och skildrar deras strävan efter att hela tiden bli lite bättre. Den fångar också energin, passionen och inställningen hos den lilla grupp som stolt kallar sig för maratonlöpare.

Filmen är på 90 sekunder och börjar med en scen där en deltagare sover med all sin utrustning prydligt upplagd bredvid sig i sängen. I filmen får vi därefter se exempel på ritualer, upptåg och smärta som är en del av att springa ett marathon.

Ta en titt på filmen nedan: 

  • Företagsinformation från Sportregistret
  • Företag: ASICS Sverige AB
  • Telefon: 08-544 409 60
  • Verksamhetsinfo: ASICS Sverige AB säljer och marknadsför ASICS, ASICS Tiger och Onitsuka Tiger i Sverige.

    ASICS - Anima Sana In Corpore Sano, betyder “en sund själ i en sund kropp.” Det är en gammal latinsk fras som ASICS namn härstammar från och är fortfarande den grundläggande plattform som varumärket bygger på. Företaget startades i Kobe, Japan, 1949 av Kihachiro Onitsuka och är nu en ledande designer och tillverkare av skor, kläder och tillbehör för olika former av fysisk aktivitet.

    Kopplingen mellan kroppens och själens välmående har alltid varit en grundpelare i ASICS verksamhet, vilket syns tydligt i kampanjen I Move Me. Målet är att inspirera människor att röra sig mer och njuta av den fysiska och psykiska nyttan med motion och träning. ASICS mission är att få människor att röra på sig – på ett sätt som passar just dem.

    För mer information besök gärna asics.se.
On
Off

1 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nu tar Stadium sitt outletkoncept till Norge

3 kommentarer

Fredrik: Har xxl "glömt" produkt och varumärke eller får dom inte tillgång till vad som helst från leverantörerna som har tröttnat på att få sina varor rödmärkta från start i säsong. Sen tror ja...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842