Treksta fick ny generalagent

Det blir Improve Business Scandinavian som tar hand om skomärket Treksta i Sverige och de övriga nordiska länderna. Bakom företaget står Mats Bengtsson som tidigare jobbat bland annat som marknadschef hos Moxter AB i Östersund.

För Mats Bengtsson blir jobbet som generalagent för Treksta ingen ny bekantskap. Han har redan jobbat med varumärket under sin tid på Moxter i Östersund.

– Jag har redan tidigt förstått potentialen hos Treksta. Speciellt när det gäller barnskor har jag jobbat väldigt aktivt med varumärket. Nu går jag ”all in” för Treksta både här hemma och i de övriga nordiska länderna, säger Mats Bengtsson till Sportfack.

Strategin i Sverige bygger till en början på att leverera skor till varumärkesstarka butiker. Vidare satsar Improve också på att leverera Treksta-produkter till Team Sportia-butiker och i mindre utsträckning också till Intersport-butiker. Det gäller också att få slutkonsumenterna att förstå vilka bra barnprodukter som Tekstra levererar.

– Att nå föräldrarna är väldigt viktigt för oss. Vi måste nå ut med vårt budskap till dem om hur unika våra barnprodukter är, säger Mats Bengtsson.

Det är inte bara i Sverige som företaget ser en bra utvecklingspotential för Trekstas produkter. Även responsen i Finland har varit väldigt positiv. För att klara satsningarna på hemmamarknaden har Improve rekryterat Peter Patriksson som säljare och delägare i företaget. Det finns redan nu planer på att göra ytterligare förstärkningar på säljsidan under året.