Asics och Fatpipe i samarbete

Asics och Fatpipe i samarbete

Publicerad

Asics satsar stort på innebandy och är sedan oktober 2013 officiell klädleverantör till de svenska landslagen. För att stärka sin närvaro på den svenska föreningssidan inleder man nu ett samarbete med finska klubbtillverkaren Fatpipe.

Samrbetet med Fatpipe innebär försäljning av teamtextil mot klubbar i samarbete med Fatpipe, som är leverantör av klubbor och målvaktsutrustning.

– Tillsammans med Fatpipe skapar vi en helhetslösning genom att erbjuda klubbarna ett komplett sortiment med skor, kläder och utrustning, säger Erik Nystedt, vd på Asics Sverige.

Erik Nystedt berättar att Asics och Fatpipe kommer "där det fungerar praktiskt" att arbeta tillsammans vid till exempel klubbmässor. Erik vill inte säga hur många klubbar Asics och Fatpipe når i och med sitt samarbetsavtal.

– Det handlar istället om att jobba med bra och rätt klubbar för oss.

Asics teamkonfektion har fått en rivstart inom innebandyn. Nu spelar både herr- och damlandslagen i konfektion från det japanska företaget. Under 2014 kommer Asics att kunna erbjuda kompletta tränings- och matchställ, konfektion för off court samt fyra olika typer av innebandyskor.

Niclas Olofsson, operativ chef på Fatpipe Sweden, kommenterar samarbetet med Asics så här:

– Asics har en tradition att leverera skor av högsta kvalitet och vi tror starkt på deras satsning på innebandytextil. Fatpipe är ett premiumvarumärke och vi jobbar med väl utvalda partners. Därför känns det helrätt att ingå detta samarbete med just Asics.

  • Företagsinformation från Sportregistret
  • Företag: ASICS Sverige AB
  • Telefon: 08-544 409 60
  • Verksamhetsinfo: ASICS Sverige AB säljer och marknadsför ASICS, ASICS Tiger och Onitsuka Tiger i Sverige.

    ASICS - Anima Sana In Corpore Sano, betyder “en sund själ i en sund kropp.” Det är en gammal latinsk fras som ASICS namn härstammar från och är fortfarande den grundläggande plattform som varumärket bygger på. Företaget startades i Kobe, Japan, 1949 av Kihachiro Onitsuka och är nu en ledande designer och tillverkare av skor, kläder och tillbehör för olika former av fysisk aktivitet.

    Kopplingen mellan kroppens och själens välmående har alltid varit en grundpelare i ASICS verksamhet, vilket syns tydligt i kampanjen I Move Me. Målet är att inspirera människor att röra sig mer och njuta av den fysiska och psykiska nyttan med motion och träning. ASICS mission är att få människor att röra på sig – på ett sätt som passar just dem.

    För mer information besök gärna asics.se.
On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Röjk satsar på svensk ull – ihop med Filippa K

1 kommentar

Magnus. S: Härligt att se och tänk sen om förädlingen och produktionen av fjällrävens och Röjks ullkläder stannat i Sverige - då hade det ekologiska fotavtrycket varit än lägre and ” That's one small step...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842