Seger tar över distributionen

Seger tar över distributionen

Publicerad

Textilföretaget Seger tar över distributionen av sina egna produkter. Företaget håller på och bildar en ny organisation i Gällstad för att sköta marknad, försäljning och all annan logistik.

Seger som tillverkar tekniska sportstrumpor och mössor har tidigare låtit New Wave Sports sköta försäljningen och distributionen av företagets produkter. De båda företagen ingår i koncernen New Wave Group sedan flera år tillbaka. Samarbetet har enligt båda parter fungerat bra och därför blev förhandlingarna om den ändrade distributionen lätta. Beslutet att Seger ska ta hand om sina egna produkter har därför tagits i fullt samförstånd.

- För en gångs skull kan jag säga att denna skiljsmässa har tagits under trevliga former. Det här handlar också om en flytt inom koncernen så det är inte så dramatiskt, säger Stefan Persson operativ chef på New Wave Sports.

För Seger betyder beslutet att företaget nu skapar en helt ny organisation som ska stå klar redan den första januari. Den kommer att ledas av Per Segerquist, vd för Seger. Det betyder att en av säljarna från den förra distributören New Wave Sport följer med och resterande tjänster fylls med nyrekryteringar. Organisationen kommer att bestå av 8-9 anställda som ska ansvara för marknad, försäljning och logistik. I och med att fabriken och huvudkontoret och distributionen nu finns samlade i Gällstad ger det Seger en klar fördel gentemot sina konkurrenter.

- Vi får en möjlighet att bli effektivare och flexiblare mot vår kunder när vi har allting samlat här. Dessutom kan vi rycka upp servicenivån och förbättra vår utbildning av butikspersonal. Sammantaget ger de oss tydliga fördelar mot våra konkurrenter, säger vd:n Per Segerquist.

Företaget grundades redan för 60 år sedan av Per Segerquists far i Gällstad. Sedan tio år tillbaka ingår Seger i New Wave Group. Företagets produkter säljs i ett stort antal länder och helt nyligen togs ett beslut att också finnas i Tyskland och Österrike.

On
Off

1 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206