Marsblade tar in nya miljoner

Marsblade tar in nya miljoner

Publicerad

Östersundsföretaget Marsblade har fått ett rejält tillskott i kassan. Pengarna ska bland annat användas till lanseringen av företagets inline-skridsko för hockeyspelares sommarträning.

Lagom till lanseringen av inlineskridskon till en bredare publik har en grupp privata investerare tillsammans med Saminvest, Tillväxtkassan i Trångviken samt Länsstyrelsen gått in med fem miljoner kronor i företaget.

Förutom att ge lanseringen goda förutsättningar ska pengarna användas till vidare produktutveckling av en is-skridsko baserad på samma teknik som ligger bakom Marsblades inlineskridsko. Is-skridskon är på prototyp-stadiet och har enligt företaget testats med goda resultat av landslagsmeriterade spelare.

– Vi är övertygade om att tekniken kommer att betyda lika mycket för skridskoindustrin som carvingskidan för skidindustrin, säger Per Mårs i ett pressmeddelande.

Marsblades inlineskridsko används redan av ett flertal svenska NHL-spelare och ett antal elitserielag i deras sommarträning. Den patenterade tekniken bakom skridskon ska ge den samma känsla som vanliga skridskor. Skenan är delad i två delar där överdelens runda yta gungar mot underdelen vilket simulerar den runda ytan på en hockeyskena. Bakom innovationen ligger före detta hockeyspelaren Per Mårs med ett förflutet i bland annat Brynäs.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Intersport har stoppat blödningen

1 kommentar

Fredrik: Intersport har mer problem än att de blöder De har tappat själen också De som blöder mest är Stockholm som gör att övriga sverige måste rädda stockholm

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842