Jeniersth vill utmana de stora

Jeniersth vill utmana de stora

Publicerad

Jeniersth Sport heter ett av Sveriges färskaste sportvarumärken. Med design, funktion och bra pris vill Jesper Hane utmana de stora på marknaden.

För varje mål eller assist sätter spelaren ett kryss med en vanlig markeringspenna.

Jeniersth Sport började egentligen bara som en kul grej för 23-årige Jesper Hane. Men när första produkten, en keps med tryckt scorekort, fick väldigt bra respons på en hockeymässa ville han göra fler produkter. Nästa steg blev en underställströja för aktiva sporter som till exempel fotboll och ishockey.

Tröjorna är tillverkade i 80 procent polyester och 20 procent elastan. På ryggen finns ett kryss som ska göra att tröjan sitter ordentligt på plats.

– Jag har också lagt mycket krut på att ha ordentliga sömmar som är töjbara. Jag har själv varit hockeyspelare och vet att många underställ spricker i sömmarna. Mina grejer kommer inte att vara billigast på marknaden men jag ska ha ett bra pris lite under de större märkena. Underställ är en basprodukt och jag tycker de tar för mycket betalt, säger Jesper Hane.

Om några månader utökas sortimentet med underställsbyxor och en något tunnare tröja för de idrottare som vill ha maximal rörelsefrihet. Hur kollektionen utvecklas efter det är fortfarande oklart. Jesper har inte för avsikt att nischa sig utan vill ta fram produkter som han tycker saknas på marknaden. Dessutom vill han att designen ska vara unik.

– Jag försöker göra produkterna ganska stilrena samtidigt som jag leker med olika färger och har en logga som sticker ut. Det finns ett ganska tunt utbud av mindre tillverkare av sportkläder. Sportbranschen är väldigt styrd av de större sportmärkena och deras produkter har ofta en tråkig design för att träffa en så bred målgrupp som möjligt. Tittar du på vanliga streetkläder så finns det tusentals märken som gör T-shirts och mössor, säger Jesper.

Namnet då? Jo, det uttalas jäjnerst och består av två första bokstäverna i Jespers förnamn samt första bokstaven i efternamnet.

– Folk kommer att lära sig att uttala namnet med tiden. Det känns bättre att kunna stå för namnet än att hitta på ett hippt namn som inte betyder något, säger Jesper.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Lager 157 knaprar på outdoorkakan

16 kommentarer

Sportfan: @spisen, om nu S.Palm är så duktig som du antyder, är de väl inga problem att de görs en undersökning som bekräftar de du skriver, och då slipper vi alla spekulationer. De du upplever som apati, de...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842