Reebok sponsrar ny tuff svensk tävling

Gör dig redo för ditt livs utmaning. Nästa år drar tävlingen Tough Viking igång och Reebok har gått in som titelsponsor.

Reebok har gått in som titelsponsor till den nya tävlingen Tough Viking. Tough Viking är en 12 km lång hinderbana med 15 olika hinder omfattande allt från isbad och taggtrådskrypning till armgång och krypning i rör. Tävlingen avgörs på Djurgården 1 september 2013.

Sponsringen är en del av Reeboks långsiktiga satsning på Crossfit och passar även in i Reeboks ökade satsning på löpning.

2013 och framåt kommer vi ha ett större fokus på löpning med nya högteknologiska produkter inom löpkategorin, säger Robert Inghamn, nordisk marknadschef på Reebok. Vi satsar inte på den traditionella långlöparen utan på en målgrupp som har löpning som en del av sin träning och som vill ha andra utmaningar än själva distansen. Tough Viking är den första tävlingen av sitt slag i Norden och är helt i linje med vad vi som varumärke vill stå för när det gäller löpning, fortsätter Robert. Vi har idag ett framgångsrikt samarbete med CrossFit och jag tror att många atleter inom CrossFit kan tilltalas av ett lopp som detta som innehåller flera funktionella utmaningar. Yrkesgrupper som brandmän och poliser använder framgångsrikt CrossFit och är även väl bekanta med olika typer av hinderbanor.

Reebok sponsrar ny tuff svensk tävling
Så här är det tänkt att banan ska se ut. Överskådligt och bra för publiken.