Reebok sponsrar ny tuff svensk tävling

Reebok sponsrar ny tuff svensk tävling

Publicerad

Gör dig redo för ditt livs utmaning. Nästa år drar tävlingen Tough Viking igång och Reebok har gått in som titelsponsor.

Reebok har gått in som titelsponsor till den nya tävlingen Tough Viking. Tough Viking är en 12 km lång hinderbana med 15 olika hinder omfattande allt från isbad och taggtrådskrypning till armgång och krypning i rör. Tävlingen avgörs på Djurgården 1 september 2013.

Sponsringen är en del av Reeboks långsiktiga satsning på Crossfit och passar även in i Reeboks ökade satsning på löpning.

2013 och framåt kommer vi ha ett större fokus på löpning med nya högteknologiska produkter inom löpkategorin, säger Robert Inghamn, nordisk marknadschef på Reebok. Vi satsar inte på den traditionella långlöparen utan på en målgrupp som har löpning som en del av sin träning och som vill ha andra utmaningar än själva distansen. Tough Viking är den första tävlingen av sitt slag i Norden och är helt i linje med vad vi som varumärke vill stå för när det gäller löpning, fortsätter Robert. Vi har idag ett framgångsrikt samarbete med CrossFit och jag tror att många atleter inom CrossFit kan tilltalas av ett lopp som detta som innehåller flera funktionella utmaningar. Yrkesgrupper som brandmän och poliser använder framgångsrikt CrossFit och är även väl bekanta med olika typer av hinderbanor.

Så här är det tänkt att banan ska se ut. Överskådligt och bra för publiken.

On
Off

2 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Lager 157 knaprar på outdoorkakan

16 kommentarer

Sportfan: @spisen, om nu S.Palm är så duktig som du antyder, är de väl inga problem att de görs en undersökning som bekräftar de du skriver, och då slipper vi alla spekulationer. De du upplever som apati, de...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842