Förändringar på Mizuno

Förändringar på Mizuno

Publicerad

Mizuno har främst satsat på sitt golfsortiment i Sverige och den satsningen har varit så framgångsrik att Sverige nu får ansvar för hela Norden.

Gustav Helgesson är ny säljare på Mizuno.

Christian Lindgren har jobbat med Mizuno Golf ända sedan företaget startade ett dotterbolag i Sverige för knappt tio år sedan. Han har långsamt byggt upp märket mot de golfare som tar sitt spelande seriöst. Det betyder inte nödvändigtvis att de ska vara singelhandicapare utan det betyder mer att de vill något mer än att få en lång promenad när de beger sig till golfbanan. Den satsningen har varit så lyckad att den svenska organisationen nu får ansvar för hela Norden.

– Jag kommer att fortsätta att sälja på en del nyckelkunder i Sverige men mitt huvuduppdrag blir nu att få Mizuno att växa i hela Norden, säger Christian. 

Mizuno är i Sverige mest känt för sina golklubbor men det är ett väldigt brett sportmärke med både kläder och skor för alla tänkbara idrotter. Detta kunnande sprider de nu till golfen för att bli en totalleverantör. På The Nordic Golf Show visade de upp både kläder och skor för golf plus en helt ny boll som lanseras till våren.

Vågad design på Aerolite X.

En spännande nyhet var också bagserien Aerolite X som är golfbagar med grafiska tryck. Bagarna tillverkas i väldigt begränsade upplagor, bara 60 exemplar till Sverige, och det kommer fyra nya modeller varje halvår. Intresset för bagarna var enligt Christian väldigt, väldigt stort på mässan.

På mässan fanns också den nya säljaren Gustav Helgesson. Han kommer att förstärka de andra säljarna av Mizuno Golf i Sverige och han har tidigare jobbat både på Arninge Golfklubb och på Eurogolf i Stockholm.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Intersport har stoppat blödningen

1 kommentar

Fredrik: Intersport har mer problem än att de blöder De har tappat själen också De som blöder mest är Stockholm som gör att övriga sverige måste rädda stockholm

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842