Förändringar på Mizuno

Mizuno har främst satsat på sitt golfsortiment i Sverige och den satsningen har varit så framgångsrik att Sverige nu får ansvar för hela Norden.


Förändringar på Mizuno
Gustav Helgesson är ny säljare på Mizuno.

Christian Lindgren har jobbat med Mizuno Golf ända sedan företaget startade ett dotterbolag i Sverige för knappt tio år sedan. Han har långsamt byggt upp märket mot de golfare som tar sitt spelande seriöst. Det betyder inte nödvändigtvis att de ska vara singelhandicapare utan det betyder mer att de vill något mer än att få en lång promenad när de beger sig till golfbanan. Den satsningen har varit så lyckad att den svenska organisationen nu får ansvar för hela Norden.

– Jag kommer att fortsätta att sälja på en del nyckelkunder i Sverige men mitt huvuduppdrag blir nu att få Mizuno att växa i hela Norden, säger Christian. 

Mizuno är i Sverige mest känt för sina golklubbor men det är ett väldigt brett sportmärke med både kläder och skor för alla tänkbara idrotter. Detta kunnande sprider de nu till golfen för att bli en totalleverantör. På The Nordic Golf Show visade de upp både kläder och skor för golf plus en helt ny boll som lanseras till våren.

Förändringar på Mizuno
Vågad design på Aerolite X.

En spännande nyhet var också bagserien Aerolite X som är golfbagar med grafiska tryck. Bagarna tillverkas i väldigt begränsade upplagor, bara 60 exemplar till Sverige, och det kommer fyra nya modeller varje halvår. Intresset för bagarna var enligt Christian väldigt, väldigt stort på mässan.

På mässan fanns också den nya säljaren Gustav Helgesson. Han kommer att förstärka de andra säljarna av Mizuno Golf i Sverige och han har tidigare jobbat både på Arninge Golfklubb och på Eurogolf i Stockholm.