Hestra tror på sommaren

Hestra tror på sommaren

Publicerad

Snart drar Hestras huvudsäsong igång men företaget tror även på en sommar efter vintern.

Hestra är marknadsledande inom skidhandskar i Sverige men framgångarna på vintern gör att det blir en väldigt ojämn belastning över året. Därför har företaget dragit igång en satsning på att också bli ett sommarmärke. För även om det självklart är ett större behov av handskar vintertid så finns det också en efterfrågan under sommaren.

– Vi har under flera år tillverkat cykelhandskar och haft framgångar med dem, säger Hestras försäljningschef Magnus Jönsson. Men det finns fler aktiviteter under sommaren där handskar används och därför lanserar vi nu en bred sommarkollektion.

Första steget togs när de ställde ut på The Nordic Golf Show och visade upp sina golfhandskar för golfbranschen. Precis som i sina skidhandskar använder de patentet Ergogrip där sömmarna läggs i fingrarnas veck för att skapa förböjda fingrar. Det i sin tur ger en tajtare passform i handflatan och det är precis vad golfarna vill ha för att få bästa grepp i klubban.

Satsningen på cykelhandskar fortsätter och förutom golf så finns även handskar för ridning, rullskidor, löpning, paddling och klättring i sommarkollektionen.

– Hestra är ett oerhört starkt varumärke bland konsumenterna och responsen från butikerna har varit väldigt positiv, säger Magnus. Självklart kommer sommaren inte att bli lika stor som vintern för oss, men nu har vi dragit igång en sommarverksamhet som åtminstone jämnar ut säsongerna.

Hestra golf

Hestra bjuder på färg och förböjda fingrar i sina golfhandskar.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ny Nike-butik till köpcentrum

3 kommentarer

Svenskt Åsiktsforum: D2C var ju ordet på modet.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206